loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

یادمانده های سردشت

ناشر سوره مهر

نویسنده مصطفی نقیب سردشت

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 580

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

یک روز از جناب ملاشیخ رئوف نقشبندی پرسیدم: «چرا سردشت که در بالای کوه واقع شده، زمین هموار و دشت وسیعی هم ندارد و با آن همه آثار باستانی قبل از اسلام که در این منطقه وجود دارد، به نام سردشت نام گذاری شده؟»

جناب شیخ رئوف فرمودند: «طبق شواهد و مطالبی که در حاشیه کتاب های فقه ی وجود دارد، زادگاه زردشت پیغمبر ایرانی در منطقه الان سردشت روستای اشکان بوده و از این دیار برخاسته است. به این دلیل نام سردشت مترادف زردشت را بر آن نهاده اند.»

شنیدن این جمله از زبان یک عالم دینی برایم حیرت انگیز بود، زیرا در طول تاریخ بعد از اسلام، مردم مومن، به خصوص مردها، به آیین مسلمانی خود مفتخر و استوار و مقر و مصر بوده اند و از آن چه موجب سستی اعتقادات اسلامی آنان شود، دوری گزیده اند. اگر نوشته و گفتاری هم در این موارد وجود داشته، از ترس این که مبادا به اعتقاداتشان گزندی برساند به بوته فراموشی سپرده شده و هرگز نخواسته اند با انتساب نام شهر و منطقه خود به شخص غیر مسلمانی، حتی پیغمبری همچون زردشت، برای خود و دیارشان نام و نشانی غیر او مسلمانی برگزینند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما