loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اخلاق پژوهی حدیثی

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب برای دانشجویان رشته علوم حدیث در مقطع کارشناسی برای درس «فقه الحدیث (1)» به ارزش 2 واحد به عنوان کتاب درسی و برای دانشجویان علوم قرآن و حدیث به عنوان کتاب کمک درسی تدوین شده است.

در روایات اخلاقی، با دو مسئله مفاهیم اخلاقی و نظام اخلاقی مواجه هستیم. مفاهیم اخلاقی، موضوعات عام و کلی اخلاق است مانند مفهوم «تقوا»، «صبر»، «حلم»، «عفت»، «خوف»، «رجا»، «حیا»، «محبت» و... که گزاره هایی درباره هر یک از آنها صادر شده است. معمولاً تعدادی گزاره اخلاقی درباره هر مفهوم اخلاقی وجود دارد که تعداد آنها به تناسب هر مفهوم، متفاوت است.

در این مجموعه، هر تک گزاره یا هر چند گزاره حدیثی، به تبیین بخش و جنبه ای از مفهوم مورد نظر می پردازد که در نهایت، سیمای کامل مفهوم را ترسیم می کند.

اخلاق پژوهی حدیثی در شش فصل تنظیم شده است: مبانی خویشتن داری اخلاقی، عامل اصلی خویشتن داری، اصول عملیاتی خویشتن داری، ره آورد خویشتن داری، دشواری های خویشتن داری، و نظام خویشتن داری.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما