loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) : سیاست به مثابه صراط

علوم سیاسی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 53371 10003022
220,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته علوم سیاسی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به عنوان منبع اصلی درس «اندیشه سیاسی امام خمینی (ره)» به ارزش 2 واحد تدوین شده است.

علم سیاست و اندیشه سیاسی همواره با استعاره ای محوری عجین بوده است. سیاست همچنان به گونه های متفاوتی تعریف می شود. هر رهیافتی اعم از هنجاری، رفتارگرایی، فمینیسم، گفتمان و جز آن تعریفی متمایز و ویژه از سیاست ارائه می دهد. استعاره صراط، نخست تعریفی از سیاست، و الگویی برای تجزیه و تحلیل سیاسی به دست می دهد؛ سپس در بومی سازی علم سیاست در ایران و جهان اسلام کاربرد پیدا می کند؛ در مرحله سوم به تولید اندیشه سیاسی مبتنی بر صراط و به فهم اندیشه تولیدشده می پردازد. چهارم زبان سیاسی خاص مسلمانان مبتنی بر صراط را تولید کرده و می کند؛ و در نهایت به مثابه الگویی الهام بخش برای توسعه و پیشرفت اسلامی و غلبه بر عقب ماندگی مزمن نقش آفرینی می کند. در یک مطالعه موردی اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) به عنوان قوی ترین متفکر سیاسی اسلام معاصر و یکی از اثرگذارترین متفکران جهان در آستانه قرن بیست و یکم بر مبنای صراط بررسی شده است.

پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: چهارچوب مفهومی
    بخش اول: استعاره و اندیشه ورزی
    بخش دوم: زبان سیاسی اسلام
    بخش سوم: مباحث نظری صراط در قرآن کریم
    بخش چهارم: استعاره صراط و مفهوم غایت در اندیشه سیاسی اسلام
فصل دوم: صراط در اندیشه سیاسی امام خمینی (ره)
    بخش اول: زبان سیاسی امام خمینی (ره)
    بخش دوم: چهارچوب و دستگاه معنی شناختی «راه» در اندیشه سیاسی امام خمینی (ره)
    بخش سوم: صراط (راه) در اندیشه ورزی سیاسی امام خمینی (ره)
نتیجه گیری
منابع فارسی
منابع عربی
منابع انگلیسی
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما