loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آموزش حکمت اشراق

3.2 (4)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 53561 10003022
70,000 66,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب آموزش حکمت اشراق برای دانشجویان رشته های فلسفه، فلسفه و حکمت اسلامی و فلسفه و کلام اسلامی به عنوان منبع اصلی درس «حکمت اشراق» در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تهیه و تدوین شده است. این کتاب آموزش حکمت اشراق، نوشته سید یدالله یزدان پناه است و در انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) به چاپ رسیده است.

شیخ شهاب الدین سهروردی (549-587 ق) از جمله ستارگان درخشان فلسفه ورزی ایران اسلامی است که محصول تلاش او در قالب حکمت اشراق عرضه شده است. این مکتب یکی از مکاتب سه گانه بزرگ در فلسفه اسلامی و حلقه واسط میان حکمت متعالیه را تشکیل می دهد.

حکمت اشراق افزون بر اینکه روش فلسفی را ارتقا داده و به بسیاری از مطالب قابل نقد فلسفه سنتی مشائی انتقادهایی وارد کرده است، ضمن توجه به همه سرمایه های موجود از فلسفه های کهن گرفته تا عرفان اسلامی و کلام موفق به طرح مباحث بسیار نو شده که زمینه ها را برای شکل گیری حکمت متعالیه فراهم آورده است. با این همه هنوز ظرفیت های فراوانی در این حکمت وجود دارد که جای توجه و پیگیری دارد.

کتاب آموزش حکمت اشراق کوشیده است متنی منقّح، یکدست، روان و مختصر در جهت انتقال همه دستاوردهای مهم حکمت اشراق عرضه کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما