loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

همسران سازگار: راهکارهای سازگاری

5 (2)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 5368 10003022
79,000 71,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب همسران سازگار: راهکارهای سازگاری، نوشته محمدعلی حسین زاده است و در انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) به چاپ رسیده است.برای رسیدن به آسایش و آرامش در کنار همسر بعنوان هدف ازدواج، سازگاری نقش بسزایی دارد و کتاب همسران سازگار میکوشد راهکارهای رسیدن به این سازگاری دوطرفه را شرح دهد.

یکی از مهم­ترین دغدغه جوانان جویای همسر و پدران ومادرانی که می خواهند وظیفه تزویج فرزندان را انجام دهند، یافتن شریکی برای زندگی مشترک است که روحیه توافق و انطباق داشته باشد، ازاین رو شناخت عامل سازگاری میان زن وشوهر و راهکارها ، مهارت ها و فنون پیدایش وبقای آن، همچنین آسیب شناسی آن از مهم ترین مسائلی است که نگارنده را به بررسی این مهم رهنمون کرده است. این کتاب در این زمینه گام های بسیار خوبی را برداشته است.

چارچوب اصلی کتاب کتاب همسران سازگار به این شرح است که عوامل سازگاری بین همسران را به 3 بخش کلی تقسیم می کند:

الف) عوامل اخلاقی که در این بخش «عفت وحیا، خلق نیکو، حسن ظن، قناعت، رفق ومدارا، پرهیز از لجاجت، پرهیز از حسادت و...» شرح داده شده که مباحث مبسوطی درباره هر کدام ازاین عناوین مطرح می شود.

ب) عوامل رفتاری این بخش بیشتر مورد توجه قرار گرفته است چون این عوامل رفتاری می توانند حالت های پنهان فرد را آشکار سازد و همسر را با نشانه های رفتاری که کاملا هویداست، آرامش بخشد و از حالت های بد دلی، دو دلی و سر در گمی نجات دهد. در این بخش به عوامل مهمی همچون خوش رویی، خوش زبانی، اظهار مهر وقهر، تشکر وسپاسگزاری، احترام به همسر، هدیه دادن، انتخاب مهریه سبک و تدبیر ومدیریت اشاره شده است.

ج) عوامل جسمانی و جنسی: توجه به جاذبه های جسمی و طبیعی به عنوان اولین ملاک ها درانتخاب همسر، این بخش از عوامل سازگاری اهمیت ویژه پیدا می کند. در این بخش به عواملی همچون زیبایی، نظافت و زینت، روابط جنسی سالم و مطلوب ، توجه به تفاوتهای زن و مرد و پرهیز از تنوع طلبی و ناپایداری جنسی اشاره شده است.

از دیدگاه اسلام برای پیمودن نردبان صعود و رسیدن به کمال انسانی، ازدواج و تشکیل خانواده جایگاه ویژه‌ای دارد. در محیط و کانون خانواده‌ای که بر اساس معیارهای اسلامی و انسانی تشکیل شده است، آسایش تن و آرامش جان و روان انسان تامین می‌شود و با تحقق صفا، صمیمیت، همدلی و هماهنگی، زنگارهای پریشانی و نا امیدی، خستگی روحی و جسمی زدوده می‌شود و همسران می‌توانند با سازگاری در محیطی نورانی و معنوی مراتب سعادت را یکی پس از دیگری بپیمایند. خداوند منان زن و مرد را به صورتی آفریده است که بتواند پیوسته در منطقه جذب و انجذاب همدیگر قرار گیرند و عمیقا مجذوب یکدیگر شوند و نقش آرامشگری خود را ایفا کنند.

بدیهی است در وصول به این هدف سازگاری نقش مهمی دارد. یکی از مهمترین دغدغه جوانان جویای همسر و پدران و مادرانی که می‌خواهند وظیفه ترویج فرزندان را انجام دهند، یافتن شریکی برای زندگی مشترک است که روحیه توافق و انطباق داشته باشد، اینان همواره نگران ناسازگاری و فقدان تفاهم در زندگی زناشوئی هستند از این رو شناخت عوامل سازگاری میان زن و شوهر و راهکارها، مهارتها و فنون پیدایش و بقای آن، همچنین آسیب‌شناسی آن از مهمترین مسائلی است که ما را به بررسی این مهم رهنمون شده است. امید است در این زمینه گام‌های خوبی برداشته باشیم.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما