loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پول در اقتصاد اسلامی

5 (1)
چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب در گروه اقتصاد دفتر همکاری حوزه و دانشگاه تهیه شده و در برگیرنده مسائل مربوط به درس «پول و بانکداری» برای دانشجویان رشته های اقتصاد، مدیریت و علوم اجتماعی در مقطع کارشناسی ارشد است.

از آنجا که تئوری های جدید کلان، در تعادل، اشتغال و ثبات اقتصادی، بیشتر متوجه سیاست های پولی است و از سوی دیگر امروزه اقتصاد (در همه ابعاد خود) با پدیده پول، اعتبار و مسائل مربوط به عرضه پول و سیاست های پولی و مالی مرتبط است، مکانیزم ایجاد بدهی و اعتبار به معنای وسیع آن، بنیان مسائل اقتصادی را چنان تحت تأثیر خود قرار داده است که بیشک درک صحیح پدیده های اقتصادی، بدون کاوش دقیق و ژرف این مکانیزم، در قالب کلی مباحث مربوط به پول، اعتبار و بانک، امکان پذیر نخواهد بود.

این کتاب در چهار فصل به بیان مطالبی در زمینه مفهوم پول و ابعاد اقتصادی آن؛ تکامل پول و اقسام آن؛ احکام فقهی پول؛ توجیهات بهره و پاسخ به آنها می پردازد. در پیوست فصل دوم، سیر تحولات پول فلزی قبل و بعد از اسلام و در پیوست فصل چهارم، منشاء پیدایش حق از دیدگاه فلسفه حقوقی غرب و اسلام و همچنین مفاهیم موضوعی ربا مورد بررسی قرار می گیرد. بخش انتهایی کتاب نیز شامل منابع و مآخذ فارسی و لاتین است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما