loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ مطالعات زبان شناسان مسلمان

زبان شناسی

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته زبان شناسی به عنوان منبع اصلی درس «تاریخ مطالعات دانشمندان ایرانی و اسلامی درباره زبان» در مقطع کارشناسی ارشد و به عنوان منبع جنبی برای درس «زبان شناسی در جهان اسلام» در مقطع دکتری، هر کدام به ارزش 2 واحد ترجمه شده است. این کتاب برای علاقه مندان در رشته های دیگر به خصوص عربی و فلسفه نیز قابل استفاده است.

موضوعات این کتاب به گونه ای انتخاب شده اند که امکان مقایسه میان سنت اسلامی ـ عربی و سنت رایج غربی را فراهم می سازند. آراء مربوط به خاستگاه زبان، ارتباط زبان و تفکر در رویکرد فارابی، ارتباط زبان و منطق و تولد معنی شناسی در نظریه زبان شناسی از جمله این موضوعات است.

شروع تفکر زبان شناختی در دنیای اسلام در قالب تفسیرهای اولیه قرآن، نقش الخلیل و فیروزآبادی در پیشرفت فرهنگ نگاری، سیبویه و اولین تحلیل جامع و علمی ساختار زبان در الکتاب و تلاش زجاجی برای ارائه یکی از بی نظیرترین فرانظریه های زبان شناسی، بخش های ویژه این کتاب هستند. این کتاب، اگرچه نه عامدانه، نقش برجسته دانشمندان ایرانی را در شکوفایی سنت زبان شناسی عربی نشان می دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما