loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تمدن اسلامی در عصر عباسیان

الهیات (تاریخ و تمدن ملل اسلامی)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 53867 10003022
173,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته الهیات (گرایش تاریخ و تمدن) در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس کلیات فرهنگ و تمدن اسلامی به ارزش 2 واحد ترجمه شده است.

کتاب تمدن اسلامی در عصر عباسیان، ترجمه پژوهشی است که یکی از نویسندگان معاصر عرب پیرامون تمدن اسلامی در عصر عباسی انجام داده و نخستین بار در سال 1410 هجری در لبنان چاپ و منتشر شده است. این اثر به رغم حجم اندک و گفته مولف که آن را مقدمه ای برای شناخت جنبه های گوناگون تمدنی عصر طولانی خلافت عباسیان می داند، به تقریب همه حوزه های علمی فرهنگی و تمدنی آن دوره را بررسی کرده و اجمالی از دستاوردهای عظیم ملل اسلامی را در سایه فرمانروایی خاندان عباسی تقدیم کرده است.

سازمان اداری، مالی و اقتصادی عصر عباسی بخش عمده ای از مباحث کتاب را زیر عنوان امور اداری و مالی، امور اقتصادی و عمران اراضی، صنعت، تجارت و ارتباطات به خود اختصاص داده است. بخش پایانی کتاب به نهضت فرهنگی ـ علمی مسلمانان در عصر عباسی اختصاص دارد. در این بخش، موضوعاتی از قبیل منابع و مراکز فرهنگ، اندیشه و علوم، ادبیات و هنر، به بحث گذاشته شده و ضمن بررسی سرچشمه ها و مراکز عمده فرهنگ در عصر عباسی به نهضت علمی و فلسفی اقوام و ملل اسلامی در طول پنج سده حاکمیت پرفراز و نشیب فرزندان عباسی پرداخته است.

   1. آیات
   2. روایات
   3. اشعار
   4. اشخاص
   5. گروهها
   6. جایها
   7. کتابها
   8. منابع و مآخذ
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما