loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جستارهایی در کلام جدید

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

هدف اصلی اثر آشنایی عموم علاقه مندان با مباحث فلسفه دین و کلام جدید و به ویژه تهیه متن درسی مسائل کلامی جدید برای دانشجویان کارشناسی ارشد فلسفه و کلام است. به همین جهت، مباحث انتقادی تحت الشعاع چهره گزارشی و توصیفی آن قرار گرفته است.

در این مجموعه، ده گفتار به ظاهر مستقل آمده که تماماً حول محور کلام جدید نگاشته شده اند. در نخستین گفتار، برهان نظم، ویژگیهای مجموعه منظم، و ایرادات هیوم و کانت بررسی شده است. گفتار دوم به «دلیل انباشتی» یا اقامه براهین مختلف، اما هم غایت اختصاص دارد. در گفتار سوم سازگاری علم الهی و اختیار آدمی و در گفتار چهارم معجزه، امکان معجزه و انتقادات هیوم بررسی و تحلیل میشود. در گفتار پنجم و ششم نسبت ایمان و عقلانیت و تفسیر تجارب دینی به بحث گذاشته شده است. چهار گفتار پایانی کتاب به بررسی خاستگاه دین، زبان دینی، تعامل و دیالوگ علم و دین و رستاخیز ابدان و ارواح اختصاص یافته است. مولفان علاوه بر آرای فیلسوفان اسلامی از متفکران غربی مانند «هیوم»، «کانت»، «اگوست کنت»، «دورکیم»، «فروید»، «مارکس»، «اتو» و «الیاده» نیز مدام سخن گفته اند. هر گفتار را یک نویسنده نگاشته و منابع هر یک در پایان آن آمده است.

برهان نظم
دلیل انباشتی
علم الهی و اختیار آدمی
معجزه
ایمان و عقلانیت
تجربه دینی
زبان دینی
علم و دین
زندگی پس از مرگ
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما