loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جغرافیای تاریخی کوفه

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 53923 10003022
16,000 15,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب برای دانشجویان رشته تاریخ و تمدن ملل اسلامی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به عنوان منبع کمک درسی برای درس جغرافیای تاریخی تدوین شده است. همچنین قابل استفاده محققان و پژوهشگران رشته تاریخ و تاریخ اسلام نیز می باشد.

کوفه یکی از شهر های اسلامی است که جایگاه ویژه ای در تاریخ اسلام دارد. این کتاب ترجمه فارسی اثری است از ماسینیون که توسط تقی محمدالمصعبی به عربی ترجمه و بر آن تعلیقاتی اضافه و پس از آن کامل سلمان الجبوری شرح و تعلیقاتی دیگر بر آن افزود. ماسینیون در این متن، با تأسیس کوفه شروع کرده و سپس از راه ها، مقابر، محلات، نقشه اقتصادی شهر، دارالاماره، میدان، مسجد جامع و دیگر مساجد کوفه، محله مشهور کناسه، نجف و مزار امام علی(ع) سخن گفته است.

آنچه به کار نویسنده اهمیت می بخشد، این است که وی علاوه بر مراجعه به متون و منابع مکتوب، طی دو سفر به کوفه، از آثار باقی مانده در این شهر بازدید کرده و در عراق به حفاری های باستان شناسی دست زده است. یکی از دلایل اهمیت این کتاب، قدمت تألیف آن نسبت به کتاب هایی است که در دوره های اخیر درباره کوفه نوشته شده اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما