loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حقوق بزه دیده در دادرسی های کیفری بین المللی

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب برای دانشجویان رشته حقوق به عنوان منبع کمکی درس «حقوق جزای بین الملل» در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به ارزش 2 واحد درسی تدوین شده است. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی، سایر علاقه مندان نیز از آن بهره مند شوند.

به هم پیوستگی نظم عمومی داخلی با نظم عمومی جامعه بین الملل، تشکیل مراجع قضایی فراملی را توجیه می کند. از علل تشکیل این مراجع، توجه به حقوق بشر به عنوان معیاری برای سنجش مشروعیت کشورهاست. جرایم داخل در صلاحیت دادگاههای کیفری بین المللی ـ که از دیوانهای نظامی نورمبرگ و توکیو شروع شد و به تشکیل یک دیوان دائمی منتهی گردید ـ جرایم علیه بشریت، جنایات جنگی و نسل کشی را شامل می شود که نشان دهنده توجه به حقوق بشر، بدون توجه به مرزهای جغرافیایی است. فراوانی مصادیق رفتارهای داخل در تعریف هریک از این جرایم، نحوه ارتکاب و گستردگی آنها، توجه ویژه به بزه دیده این جرایم را که غالباً به لحاظ ویژگی جمعی بودن جرم، شاهد نیز تلقی می شود، ضروری می سازد. این کتاب ضمن بررسی حقوق بزه دیده در دادرسیهای کیفری بین المللی، در این رهگذر، افزون بر اسناد مرتبط با دادگاههای کیفری بین المللی، رویه قضایی این دادگاهها را نیز تبیین و تحلیل می نماید.

پیش گفتار
دیباچه
بخش نخست: حقوق بزه دیده در دادگاه های کیفری بین المللی موقت
   فصل نخست: حقوق بزه دیده در دیوان های نظامی نورمبرگ و توکیو
   فصل دوم: حقوق بزه دیده در دادگاه های کیفری یوگسلاوی سابق و رواندا
   فصل سوم: حقوق بزه دیده در دادگاه ویژه سیرالئون
بخش دوم: حقوق بزه دیده در دیوان کیفری بین المللی
   فصل نخست: حقوق بزه دیده در مرحله پیش از صدور حکم
   فصل دوم: حقوق بزه دیده در مرحله صدور حکم و اجرای مجازات
نتایج و پیشنهادها
منابع
الف) فارسی
ب) انگلیسی
ج) عربی
نمایه موضوعی
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما