loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حقوق حریم خصوصی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 54003 10003022
110,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب برای دانشجویان رشته های حقوق و علوم ارتباطات در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به عنوان درس مبنایی تدوین شده است.

هر چند حمایت از حریم خصوصی از مسائل نسبتاًجدید جامعه ما است، اما ظهور فناوریهای نو و دسترسی آسان به این فناوریها، عرصه های خصوصی افراد را در معرض تهدید جدی قرار داده است. در این میان، برخی با نیت سوء و برخی بدون نیت سوء به حریم خصوصی دیگران تجاوز می کنند. مشخص نبودن مفهوم حریم خصوصی و وجوه تمایز آن از حریم عمومی و نبود تدابیر قانونی و قضائی مؤثر برای حمایت از این حریم، موجب شده است سوء استفاده کنندگان با خیالی آسوده به افشای مسائل خصوصی دیگران مبادرت کنند. بر این اساس، کتاب حقوق حریم خصوصی با این هدف تألیف شده است که حدود و ثغور حریم خصوصی، معیارهای شناسایی آن و مقوله های مهم آن را مشخص کند. با توجه به اینکه، حق حریم خصوصی همانند سایر حقوق، حدود و استثناهایی دارد ، در این کتاب تلاش شده است این استثناها هم به طور کلی و هم نسبت به هر یک از مقوله های حریم خصوصی تعریف و تبیین شوند. معرفی تجربه های قانونی و قضایی برخی کشورها در حمایت از حریم خصوصی نیز از نکاتی است که در سراسر کتاب به آن توجه شده است. کتاب در سه بخش تنظیم شده است. دربخش نخست، مفاهیمی چون حریم خصوصی، مبنا و ماهیت حق حریم خصوصی، حریم خصوصی در اسناد بین المللی و حمایت از حریم خصوصی در اسلام. در بخش دوم، حمایت از حریم خصوصی در کشورهای مختلف جهان و ایران مورد مطالعه تطبیقی قرار گرفته و در بخش سوم نیز مقوله های مهم حریم خصوصی در قالب حریم خلوت و تنهایی ، حریم جسمانی ، حریم خصوصی متقاضیان استخدام و کارکنان و مستخدمان، حریم خصوصی در فعالیتهای رسانهای، حریم اطلاعات شخصی و حریم ارتباطات خصوصی تبیین شده است. با توجه به اینکه کتاب حاضر مبنای مطالعاتی و تهیه «پیش نویس لایحه حمایت از حریم خصوصی» میباشد در پایان، پیش نویس اول لایحه مذکور که اکنون به صورت طرح در مجلس شورای اسلامی مطرح است آورده شده است.

بخش اول: بنیادهای نظری حریم خصوصی
   گفتار اول: مفهوم حریم خصوصی
   گفتار دوم: مبنا و ماهیت حق حریم خصوصی
   گفتار سوم: حمایت از حریم خصوصی در اسناد بین المللی
   گفتار چهارم: حریم خصوصی در حقوق اسلام
بخش دوم: مطالعه تطبیقی حریم خصوصی با تأکید بر تحولات اخیر
   گفتار اول: حریم خصوصی در کشورهای دیگر
   گفتار دوم: حمایت از حریم خصوصی در حقوق موضوعه ایران
بخش سوم: مقوله های حریم خصوصی
   گفتار اول: حریم منزل و خلوت افراد
   گفتار دوم: حریم جسمانی افراد
   گفتار سوم: حریم خصوصی متقاضیان کار و کارکنان
   گفتار چهارم: حریم خصوصی در فعالیتهای رسانه ای
   گفتار پنجم: حریم اطلاعات شخصی
   گفتار ششم: حریم ارتباطات خصوصی پیش نویس اولیه لایحه حمایت از حریم خصوصی
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما