loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درآمدی بر نظام شخصیت زن در اسلام (بررسی مقایسه ای دیدگاه اسلام و غرب)

1 (2)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 5402 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
20,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب که بررسی مقایسه ای دیدگاه اسلام و غرب در مورد مسأله زنان است، در دو بخش مبانی نظری و جریان شناسی نهضت زنان نوشته شده است.

در بخش اول، مبانی فکری غرب، همچون اومانیسم، سکولارسیم، نسبیت گرایی در نگرش به شخصیت زن و همچنین مبانی اسلامی، چون انسان، خلیفه خدا، هستی هدفمند، تناسب میان تکوین و تشریع آمده است. همچنین اصول شخصیت زن از نگاه اسلام با بحث هایی چون اشتراک زن و مرد در انسانیت، آفرینش اصیل قرن، گوناگونی راه های کمال در این بخش آورده شده است.

در بخش دوم، به جریان شناسی نهضت زنان در غرب با موضوعاتی چون گرایش های فمینیستی و انتقاد از فمنیستم و همچنین جریان شناسی نهضت زنان در ایران در دوران قاجار، پهلوی اول و مساله کشف حجاب، مسائل زنان در حکومت پهلوی دوم و جریان های مدافع حقوق زنان پس از انقلاب آورده شده است.

پخش پایانی این کتاب شامل چکیده، ضمیمه "منشور زنان مسلمان" فهرست آیات، احادیث، روایات، نمایه های موضوعی، عناوین و اصطلاحات، اعلام، کتب مقالات، نشریات، "مجلات، روزنامه ها" اعلام انگلیسی و منابع است.

در مقدمه این کتاب آمده است: "ایدئولوژی سرمایه داری غرب امروزه یکی از رقیب های جدی فرهنگ اسلامی که اگر کشورهای اسلامی در برابر آن تلاش درخوری نداشته باشند بی گمان باید شاهد از دست رفتن بخش عظیمی از میراث دینی و ملی این کشورها بود.

فهرست مطالب:
مقدمه، مبانی نظری، مبانی فکری غرب در نگرش به شخصیت زن، مبانی اسلامی در نگرش به شخصیت زن، درآمدی بر نظام شخصیت زن در اسلام، اصول شخصیت زن از نگاه اسلام، جریان شناسی نهضت زنان، جریان شناسی نهضت زنان در غرب، جریان شناسی نهضت زنان در ایران.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما