loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دکترین استیفای حق در حقوق مالکیت فکری

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته حقوق ـ حقوق اقتصادی و حقوق تجارت بین الملل در مقطع کارشناسی ارشد به عنوان درس مبنایی «مالکیتهای فکری» تدوین شده است.

دکترین استیفای حق یکی از مولفه های مهم در حوزه های حقوق مالکیت فکری، حقوق رقابت،حقوق قراردادها و غیره است که در حقیقت پیوندزننده حقوق و اقتصاد به شمار می رود.

به لحاظ جوان بودن رشته حقوق مالکیت فکری در دانشگاههای ایران، این موضوع نیز تاکنون مهجور بوده و توجه ویژه ای به آن نشده است.
در شرایط فعلی حقوقی و اقتصادی ایران و گشوده شدن دروازه های تجارت جدید به سوی ایران و عضویت آتی کشور در سازمان تجارت جهانی، پرداختن به این موضوع ضروری است.

با توجه به فقر شدید منابع داخلی در حوزه حقوق مالکیت فکری، از کتب و تحریرات خارجی استفاده شده و عمده روش تحقیق به صورت کتابخانه ای است.

پاسخگویی به سوالاتی از قبیل مالکان فکری که از حقوق انحصاری اعطایی از سوی قانون گذار بهره می برند تا چه هنگام از موضع انحصار، کلیه مسیرهای تجاری ختم شده به کالاهای فکری را اداره می کنند؟ و آیا می توان با اتخاذ تدابیری، تجارت و رقابت آزاد و سرانجام منافع عمومی را از یک جانبه گرایی مالکان فکری حفظ کرد؟از دغدغه های اصلی مولف این کتاب بوده و سبب شده مولف به دنبال پاسخ در دکترین استیفای حق باشد.

با تحقیق در مورد دلایل گزینش نظامهای مختلف اعمال دکترین این نکته حاصل شد که کشورهای جهان به اتخاذ سیاستهای ویژه خود در این حوزه می پردازند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما