loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روان شناسی محیط

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 54198 10003022
32,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر، برای دانشجویان رشته روان شناسی در مقطع کارشناسی به عنوان منبع فرعی درس «روان شناسی کار و مدیریت» به ارزش 2 واحد تدوین شده است و همچنین این کتاب به عنوان کتاب مبنایی برای دانشجویان رشته هنر نیز قابل استفاده است.

با توجه به گستردگی قلمرو «روان شناسی محیط» که دامنه وسیعی از موضوعات مانند مدیریت منابع، جهت یابی در محیط های پر ازدحام، تأثیر منابع مختلف ایجاد استرس بر سلامت جسم و روان انسان ها، پردازش اطلاعات، قلمرو و بوم پایی، محیط های مسکونی، محیط های آموزشی، محیط های کار و استراحت را در بر می گیرد، این رشته با بسیاری دیگر از رشته های علوم مانند جامعه شناسی، بهداشت محیط، محیط زیست، معماری و شهرسازی، راه و ساختمان و هنر، مرتبط است.

کتاب روان شناسی محیط در فصول سیزده گانه خود به ماهیت و تاریخچه «روان شناسی محیط»، ادراک و شناخت محیطی، نگرش های محیطی، نظریه های مربوط به رابطه بین محیط و رفتار، استرس های محیطی و راه های مواجهه با آنها، ازدحام و فضای شخصی و آثار روان شناختی و فیزیولوژیایی آنها، قلمرو و بوم پایی، محیط های طبیعی مسکونی آموزشی کار و استراحت، و ایجاد تغییر در رفتار به منظور حفظ محیط می پردازد.

پیشگفتار
فصل اول: ماهیت و تاریخچه روان شناسی محیط
فصل دوم: ادراک و شناخت محیطی
فصل سوم: نگرشهای محیطی
فصل چهارم: نظریه های مربوط به رابطه بین محیط و رفتار
فصل پنجم: استرسهای محیطی و راههای کنار آمدن با آنها
فصل ششم: ازدحام، فضای شخصی و اثرات روان شناختی و فیزیولوژیایی آنها
فصل هفتم: قلمرو و بوم پایی
فصل هشتم: محیطهای مسکونی
فصل نهم: محیطهای آموزشی
فصل دهم: محیطهای کار، استراحت و سرگرمی
فصل یازدهم: محیط طبیعی
فصل دوازدهم: ایجاد تغییر در رفتار به منظور حفظ محیط زیست
منابع
واژه نامه
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما