loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روش تحقیق در علم اطلاعات و دانش شناسی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 54225 10003022
155,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته علم اطلاعات و دانش شناسی در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس «تحقیق مقدماتی در کتابداری و اطلاع رسانی» به ارزش 2 واحد تدوین شده است. در ضمن این کتاب برای درسهای روش تحقیق در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا و همچنین برای انجام پایان نامه های تحصیلات تکمیلی قابل استفاده است.

این کتاب با هدف آشنایی دانشجویان علم اطلاعات و دانش شناسی با روش تحقیق نوشته شده است. البته به دلیل وجوه مشترکی که علوم انسانی را به هم پیوند می دهد، دامنه مطالب کتاب فراتر از این رشته است و دانشجویان سایر رشته ها – نظیر علوم تربیتی، روان شناسی، جامعه شناسی، مدیریت و ارتباطات – نیز می توانند از آن استفاده کنند.

کتاب حاضر شامل ده فصل است: مفاهیم بنیادی و نظری،گام های اصلی در فرایند پژوهش، رویکردهای کمّی، کیفی و ترکیبی در پژوهش، روش های متداول در رویکرد کمّی، روش های متداول در رویکرد کیفی، اخلاق در پژوهش، محدوده و محدودیت در پژوهش، استدلال و لغزش های آن، محورهای پژوهشی در علم اطلاعات و دانش شناسی و ارائه گزارش پژوهش.

پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: مفاهیم بنیادی و نظری
فصل دوم: گام های اصلی در فرایند پژوهش
فصل سوم: رویکردهای کمّی، کیفی و ترکیبی در پژوهش
فصل چهارم: روش های متداول در رویکرد کمّی
فصل پنجم: روش های متداول در رویکرد کیفی
فصل ششم: اخلاق در پژوهش
فصل هفتم: محدوده و محدودیت در پژوهش
فصل هشتم: استدلال و لغزش های استدلالی
فصل نهم: محورهای پژوهشی در علم اطلاعات و دانش شناسی
فصل دهم: ارائه گزارش پژوهش
منابع
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما