loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

طراحی آموزشی: مبانی، رویکردها و کاربردها

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 54393 10003022
106,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته علوم تربیتی (تکنولوژی آموزشی) در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس «طراحی آموزشی: مبانی، رویکردها و کاربردها» به ارزش 2 واحد تألیف شده است و برای دروس «اصول تهیه برنامه های آموزشی» در مقطع کارشناسی ارشد و «اصول طراحی نظامهای آموزشی» در مقطع دکتری قابل استفاده است.

انتشار آثار متعدد و متنوع درباره طراحی آموزشی طی چند سال اخیر، نویستده را بر آن داشت تا در اثر حاضر مبانی، رویکردها، و برخی کاربردهای این مبحث را که از منظری کانون مباحث تکنولوژی آموزشی را تشکیل می دهد در معرض دید و نظر صاحب نظران و علاقه مندان قرار دهد. وجود رویکردهای سیستمی و سازنده گرایانه در مباحث طراحی آموزشی و عدم تفکیک و تمیز بین آنها در برخی آثار منتشر شده، و بعضاً ترکیب و تلفیق این رویکردها که مبانی معرفت شناختی کاملاً متمایز و متضاد دارند در برخی دیگر از آثار منتشر شده، و پافشاری و تأکید و تکرار برخی سوء برداشتها از طرف برخی نویسندگان ضرورت پرداختن به این مباحث را ضروری تر ساخت.

طرح عناوینی مانند نظام های بهبود عملکرد انسانی، نظامهای پشتیبانی عملکرد الکترونیکی، یادگیری الکترونیکی، و بسیاری عناوین دیگر که از زیرمجموعه مباحث تکنولوژی آموزشی و طراحی آموزشی است نیز در این اثر مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

مقدمه
فصل اول: ضرورت تکنولوژی آموزشی و طراحی آموزشی
فصل دوم: مقدمه ای بر طراحی نظامهای آموزشی
فصل سوم: طبقه بندی الگوهای طراحی آموزشی
فصل چهارم: نقد و مقایسه دو دیدگاه سیستمی و سازنده گرایی در طراحی آموزشی
فصل پنجم: بازنمایی دانش در رویکرد سازنده گرایی و دلالتهای آن برای طراحی آموزشی
فصل ششم: طبقه بندی الگوهای طراحی آموزشی سازنده گرا براساس رویکردهای یادگیری و تدریس
فصل هفتم: طراحی آموزشی در زمینه های مختلف
فصل هشتم: بهبود عملکرد انسانی، نظامهای پشتیبانی عملکرد
فصل نهم: مهارتهای حرفه ای طراحان آموزشی
فصل دهم: جهت گیریهای طراحی آموزشی در آینده
منابع
نمایه
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما