loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فیلون اسکندرانی: مؤسس فلسفه دینی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 54494 10003022
250,000 237,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت)، مرکز تحقیق و توسعه علوم انسانی و دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی دومین کار مشترک خود را با تألیف و انتشار فیلون اسکندرانی مؤسس فلسفه دینی به جامعه علمی کشور عرضه میکند.

کتاب حاضر کتابی مبنایی است که برای دانشجویان رشته فلسفه، طلاب علوم دینی، پژوهشگران، اساتید و سایر علاقمندان به فلسفه دینی، منبعی قابل اعتماد و مفید است.

فیلون پایهگذار فلسفه دینی در قلمرو ادیان ابراهیمی و به تعبیر هانری کربن فلسفه نبوی است که پیوندی عمیق با فرشتهباوری دارد. او در شکلگیری فلسفه مسیحی و به تبع آن فلسفه اسلامی و یهودی نقشی بسزا داشته است. علاقه توأمان فیلون به فرهنگ و فلسفه یونانی از سویی و دلدادگی و شیفتگی او به سنت عبرانی از سوی دیگر، او را بر آن داشت تا در صدد جمع و توفیق آن دو برآید؛ بیآنکه یکی را به سود دیگری به مسلخ ببرد. همه تلاش های فیلون را می توان برایناساس ارزیابی کرد. جمع عقل و وحی و به تعبیردیگر، فلسفه دینی، به مشکلاتی دامن زد که پیشینه ای نداشتند. به نظر نگارنده فیلون با محوریت لوگوس به دنبال پاسخگویی به چنین مشکلاتی است.

در کتاب حاضر با در نظر گرفتن سه شأن برای لوگوس یعنی شأن وجودشناختی یا مابعدالطبیعی، شأن معرفتی، و شأن کارکردی یا ارزشی به شکل نظام مند به تمام آراء و افکار فیلون پرداخته شود.

مقدمه
1. زندگی و آثار فیلون
2. جایگاه فیلون در فلسفه، عرفان و ادیان ابراهیمی
3. لوگوس
4. فلسفه دینی
5. خداشناسی
6. کیهان شناسی
7. انسان شناسی
8. فرجام شناسی
9. نظریه اخلاقی و سیاسی فیلون
خاتمه
کتاب نامه
نمایه ها
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما