loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کالای عمومی جهانی

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب به عنوان منبع مبنایی برای استفاده دانشجویان رشته های علوم اجتماعی ترجمه شده است؛ همچنین کتاب منبع کمکی مفیدی برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در درسهای «توسعه اقتصادی-اجتماعی»، «دولت و رفاه اجتماعی»، «برنامه ریزی منطقه ای» و «جامعه شناسی توسعه» به شمار می رود.

هدف اصلی این کتاب بررسی موشکافانه مفهوم کالای عمومی در هر دو حوزه ملی و جهانی است. جهان امروز یکپارچگی و در هم تنیدگی فزاینده ای یافته است و به همین دلیل نویسندگان این کتاب به درستی بر ضرورت بازاندیشی در ماهیت مساعدت های بین المللی انگشت گذاشته اند. کالای عمومی جهانی مطرح شده در این کتاب مرزهای کشوری، بخشی، نسلی و اجتماعی - اقتصادی را در می نوردد و هیچ کشوری به تنهایی قادر نیست به این کالاهای عمومی جهانی از قبیل صلح، رفاه و ثبات اجتماعی بیشتر، عدالت اجتماعی و پایداری زیست محیطی دست یابد. از دست بازار جهانی نیز کاری بر نمی آید.

طبق پیشنهاد نویسندگان این کتاب فقط با افزایش همکاری بین المللی است که می توان این کالای عمومی جهانی را فراهم کرد و به فرایند جهانی شدن حالتی انسانی داد. بنابراین همکاری بین المللی باید در خط مشی های عمومی ملی دارای محوریت باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما