loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مبانی آب و هواشناسی

با اصلاحات

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 54607 10003022
223,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب که دربرگیرنده مباحث «آب و هواشناسی» است، برای استفاده در دروس «اقلیم شناسی» و موضوعات مربوط به آن تدوین شده است.

علم آب و هواشناسی ماهیت جغرافیایی دارد، اما از مفاهیم و اصول علوم پایه مانند فیزیک و ریاضی نیز استفاده می کند و گذر از آب وهواشناسی توصیفی به آب وهواشناسی علمی، مستلزم آشنایی با چگونگی کاربرد این اصول و مفاهیم است. همچنین در بررسی روابط عناصر تشکیل دهنده هوا یا آب وهوا، استفاده از مدلهای ریاضی و آماری ضروری است.

به همین منظور، مؤلفان کتاب حاضر سعی کرده اند برای شناخت و تببین آب و هواها، این اصول و مفاهیم مبنایی را به صورت موجز عرضه کنند. از آنجا که در کتاب حاضر که دستاورد چندین ساله مطالعه و تلاش مؤلفان آن است، تمام مفاهیم علم آب وهواشناسی مطرح و تعریف شده است، می توان از آن به عنوان کتابی مرجع و جامع سود جست.

پیشگفتار
فصل اول: کلیات
فصل دوم: ترکیب و ساختار اتمسفر زمین (هوا سپهر)
فصل سوم: تابش
فصل چهارم: دما
فصل پنجم: فشار
فصل ششم: رطوبت
فصل هفتم: بارش
فصل هشتم: سیستمهای سینوپتیک جو
فصل نهم: طبقه بندی اقلیمهای جهان
فصل دهم: تغییرات اقلیمی
پیوستها
واژگان
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما