loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مبانی معناشناسی نوین

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب برای دانشجویان رشته آموزش زبان فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد به عنوان منبع اصلی درس «معناشناسی زبان به ارزش 2 واحد تدوین شده است.

نویسنده در این کتاب کوشیده است، اصول معناشناسی نوین را که مبتنی بر مکتب پاریس است، با تکیه بر منابع اساسی و اصلی معرفی نماید و علاوه بر آن، تحلیلی معناشناختی از یک داستان ایرانی (داستان کچل مم سیاه/ کریم زاده) به دست دهد.

وی خاطر نشان می کند: نخستین اصل در تجزیه و تحلیل معناشناختی این است که کلام فرآیندی معنایی است که بر اثر گفتمان (فعالیت گفتمانی) شکل می گیرد; یعنی این که گفتمان مسئول ایجاد کلام است، پس نباید به کلام به چشم مجموعه ای از نشانه ها نگاه کرد، بلکه باید آن را یک واحد معنایی یا یک کل معنادار دانست.

کتاب در قالب سه فصل شکل گرفته که عبارت اند از: پایه ها و دورنماها، فرآیند تحول در گفتمان پویا و نظام معناشناختی گفتمان. پایان کتاب شامل کتاب نامه و واژه نامه است .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما