loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مبانی و اصول راهنمایی و مشاوره

علوم تربیتی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 54661 10003022
34,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب برای دانشجویان رشته علوم تربیتی در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس «مبانی راهنمایی و مشاوره» به ارزش 2 واحد تدوین شده است. امید می رود علاوه بر جامعه دانشگاهی، سایر علاقه مندان نیز از آن بهره مند شوند.

با توسعه علوم انسانی و رشد علوم رفتاری به راهنمایی و مشاوره به عنوان شاخه ای مستقل از علوم رفتاری توجه شد. ابتدا از راهنمایی و مشاوره برای کمک به دانش آموزان در زمینه رشد، سازگاری و تصمیم گیری تحصیلی و شغلی استفاده می شد و بیشتر در مراکز آموزشی به کار می رفت. سپس به تدریج از آن در مراکز بهداشتی و درمانی برای کمک به رشد، پیشگیری و درمان اختلالهای عاطفی ـ رفتاری بهره گرفتند. امروزه راهنمایی و مشاوره به صورت حرفه ای یاورانه برای کمک به افرادی است که در رشد، سازگاری، تصمیم گیری، روابط خانوادگی، مهارتهای اجتماعی و شیوه زندگی مشکلاتی دارند و مشاوره به این افراد کمک می کند تا راه حلی برای این مشکلات بیابند. در این کتاب، راهنمایی و مشاوره به صورت جریانی همپوش به کار رفته و از یکدیگر متمایز نشده است.

مقدمه
تاریخچه راهنمایی و مشاوره
تعریف و اهداف راهنمایی و مشاوره
راهنمایی و مشاوره در اسلام
اصول راهنمایی و مشاوره
نقش و صلاحیت حرفهای مشاوران
راهنمایی و مشاوره فردی
راهنمایی و مشاوره گروهی
راهنمایی و مشاوره خانوادگی
راهنمایی و مشاوره تحصیلی
راهنمایی و مشاوره شغلی
راهنمایی و مشاوره توانبخشی
راهنمایی و مشاوره در دبستان
راهنمایی و مشاوره در دوره راهنمایی
راهنمایی و مشاوره در دبیرستان
راهنمایی و مشاوره در دانشگاه
راهنمایی و مشاوره در سایر مؤسسات
منابع
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما