loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مصرف و فرهنگ

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 54771 10003022
48,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته علوم اجتماعی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به عنوان منبع اصلی دروس «رسانه و فرهنگ مصرفی» و «مصرف و فرهنگ» هر کدام به ارزش 2 واحد تدوین شده است.

اگر قرار است جامعه ایران را جامعه ای مصرفی بخوانیم باید ارزش های فرهنگی، ایده ها و هویت آن را نیز در رابطه با مصرف تعریف کنیم. کتاب حاضر با این پیش فرض و با تأکید بر اهمیت مصرف گرایی در متن و حوزه زندگی انسان به نگارش درآمده و مصرف از این منظر به عنوان تجربه زیستی مورد مطالعه قرار گرفته است.

مؤلف برای تبیین هرچه بهتر مصرف از یک سو به نظریه های مصرف و بنیان گذاران نظریه مصرف و از سوی دیگر به توصیف و تحلیل نمونه هایی از مصرف در زندگی و فعالیت های روزمره انسانی می پردازد. منظور از مطالعه مصرف و انسان مصرفی، مطالعه ذهنیت، ارزشها و ایده ها و باورهای جوامع مصرفی است.

مزیت کتاب حاضر در آن است که نویسنده به بررسی تجربی مسائل ایران از حیث مصرف و تجربه مصرفی در جامعه ایران نیز پرداخته است. کتاب منبعی مفید و قابل استفاده برای دانشجویان در درسهای «مصرف و نظریه های مصرف»، «مصرف و فرهنگ رسانه ای»، «تغییرات فرهنگی»، و «ارتباطات و فرهنگ» محسوب می شود.

کلیات 
بخش اول: بحث نظری مصرف
     فصل اول: اصول و مبانی مصرف و فرهنگ
     فصل دوم: مطالعات فرهنگی و مصرف
     فصل سوم: نظریه های مصرف
     فصل چهارم: مصرف و طراحی
بخش دوم: بحث تجربی مصرف
     فصل پنجم: مصرف فضا و مکان
     فصل ششم: قهوه خانه و مصرف
     فصل هفتم: مصرف و تکنولوژی
     فصل هشتم: اتومبیل و تکنولوژی
     فصل نهم: مصرف و مد
     فصل دهم: مصرف موسیقی
     فصل یازدهم: مصرف و موسیقی مذهبی در ایران
     فصل دوازدهم: مصرف و تلویزیون
     فصل سیزدهم: تلویزیون و کالاهای فرهنگی
     فصل چهاردهم: پارادوکس مصرف
منابع
واژه نامه
نمایه
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

امیرحسین کیوانی راد

سرفصل‌های کتاب متنوع و مطالب نیز از موضوعاتی تاثیر گذار و تحت تاثیر از مصرف مثل:نظریه،جامعه شناسی،طراحی،فضا و مکان،تکنولوژی،اتومبیل، مد،موسیقی،  مذهب ،تلویزیون ،خصیصه کالایی صحبت می‌کند و نیز در نهایت از پارادوکس مصرف تحت این عوامل بحث می‌کند.

20 بهمن 1401

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما