loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مطالعات و جغرافیای شهری معاصر (مفاهیم و دیدگاه های بنیادی)

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به عنوان منبع قابل استفاده دروس «جغرافیای شهری پیشرفته»، «سیستمهای شهری» و «مکتبهای جغرافیایی» تدوین و ترجمه شده است. امید است که علاوه بر جامعه دانشگاهی، سایر علاقه مندان نیز از آن بهره مند شوند.

شهرهای معاصر، مهم ترین پدیده و تجلی تمدن بشری، مکان، تکیه گاه و بستر مهم زندگی انسانی، خواه ناخواه، خوب یا بد، مرتبط با دیدگاهها و خط مشیهای مؤثر در ساخت و حیات آنها، در حال تغییر جهان (اکولوژی، اقتصاد، سیاست و روابط اجتماعی) هستند، به گونه ای که در نتیجه تداوم گسترده این روند، کره زمین در حال تبدیل شدن به سیستم شهری واحد، پیچیده، مرتبط و بسیار بی ثبات است.

نوشته حاضر با تبیین و تحلیلهای متفاوت از مفاهیم، دیدگاهها و چالشهای نوین در حوزه مطالعات و پژوهشهای شهری، سعی در معرفی و ترکیب تازه ای از رویکردها و نگرشهای نوین در علل شکل گیری ساختارهای فضایی- مکانی قدرتمند شهری در ابعاد محلی، منطقه ای و ملی و از این رهگذر، بازنگری و تأملی در زوایای ناپایداریها، نابرابریهای اقتصادی- اجتماعی یا تفاوتهای منفی میان حوزه های شهری جهان دارد.

پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: کلیات
فصل دوم: بازنگری در مفاهیم و عناصر مکانی و موقعیتی شهر
فصل سوم: نگرشی نوین به عناصر مادی و کالبدی شهر
فصل چهارم: عناصر غیرمادی شهر (ساخت سیاسی­ اجتماعی)
فصل پنجم: بازنگرشی در فرهنگ و شهر
فصل ششم: پیامدهای کارکردی مکان در شهرهای معاصر
فصل هفتم: جمع بندی دیدگاهها و مفاهیم: تدوین راهبردی برای توسعه پایدار ...
منابع
نمایه موضوعی
فهرست جداول، تصاویر و نمودارها
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما