loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مقایسه قرآن و عهدین

الهیات (علوم قرآن و حدیث)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 54797 10003022
105,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر، برای دانشجویان رشته علوم قرآن و حدیث در مقطع کارشناسی ارشد به عنوان منبع اصلی درس «مقایسه قرآن و کتب آسمانی گذشته» به ارزش 2 واحد تدوین شده است. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی، سایر علاقه مندان نیز از آن بهره مند شوند.

پرسش از این که قرآن، برترین و کامل ترین متن مقدس، و کتاب مقدس یا به تعبیر رایج تورات و انجیل با هم چه نسبتی دارند پرسشی مهم، جذاب و در عین حال مناقشه برانگیز و چالشی است. وجوه شباهت و افتراق میان دو متن و نیز میان دو بخش کتاب مقدس مسیحیان، عهد قدیم و عهد جدید، و جایگاه کتاب مقدس عبری یهودیان از دیدگاه ایشان، همگی پرسشهایی مبنایی به شمار می آیند، زیرا سه دین ابراهیمی متن محورند. در حوزه باسابقه مطالعات مقایسه ای و رویکردهای مختلف آن، مطالعه فارغ از پیش فرضها، داوری های مرسوم و تا حد توان بی طرفانه در فهم دقیق تر این گزارش ها گامی اساسی است.

در کتاب حاضر تلاش شده تا جنبه های مختلف این پرسش به ویژه از منظر تاریخ ادیان و مطالعات دین شناسانه، در دفتر اول، و سپس معرفی و بررسی تفصیلی بخشهای مختلف، اصطلاحات و مفاهیم قرآنی و عهدینی، در دفتر دوم، تا حد امکان روشن شود و در عین حال افق هایی جدید در بحث های مرتبط پیش رو نهد.

فهرست عناوین این کتاب عبارت است از:
پیشگفتار
دفتر اول: مباحث روش شناختی و تاریخچه عهدین
فصل اول: مباحث مقدماتی و روش شناختی
فصل دوم: تاریخچه قوم یهود و مسیحیان متقدم
فصل سوم: تاریخچه عهدین
دفتر دوم: معرفی تفصیلی عهدین و مطالعات مقایسه ای
فصل چهارم: معرفی تفصیلی کتب عهدین
فصل پنجم: قرآن شناخت
فصل ششم: جایگاه کتب مقدس در قرآن و سنت اسلامی
فصل هفتم: مقایسه مفاهیم، اصطلاحات و داستانهای قرآنی و عهدینی
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما