loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مهارت های آموزشی و پرورشی؛ روش ها و فنون تدریس - جلد دوم: نظریه ها و الگوها

ویراست 3؛ با تجدید نظر و اضافات

1 (2)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 54845 10003022
129,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر جلد دوم از مجموعه مهارت های آموزشی و پرورشی؛ روش ها و فنون تدریس است. این کتاب نوشته حسن شعبانی است و در انتشارات سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) به چاپ رسیده است. این کتاب برای دانشجویان رشته علوم تربیتی در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس «روشها و فنون تدریس» به ارزش 3 واحد تدوین شده است.

آموزش درست، بهترین وسیله گسترش و نوسازی اندیشه است. هرگز نمی توان نسل جوان را با تحمیل و فشار به سوی رشد و تعالی هدایت کرد. تحمیل مداوم و غیر ضروری، فرصتهای انتخاب را که برای رشد هوشمندانه ضرورت دارد، محدود می کند. متأسفانه، مؤسسات آموزشی امروز نه تنها از آزادی انتخاب و رشد فردی و اجتماعی یادگیرندگان پشتیبانی نمی کنند، بلکه امکان هرگونه ابتکار، آزادی اندیشه و نقادی را از آنان گرفته اند.

کتاب مهارت های آموزشی و پرورشی در دو جلد با عنوان، مهارتهای آموزشی و پرورشی (جلد اول) و مهارتهای آموزشی (جلد دوم) در دو بخش و 9 فصل تنظیم شده است.
بخش اول با عنوان نظریه ها و دیدگاههای مختلف، در زمینه آموزش و عوامل مؤثر بر آن بحث می کند و در این فصلها دانشجویان با نظریه و دیدگاه های مختلف در زمینه آموزش آشنا خواهند شد و آن نقش فرهنگ، ذهن، انگیزش بر ماهیت و عملکرد آموزش و یادگیری تجزیه و تحلیل میشود.

در بخش دوم با عنوان رویکردها و الگوهای آموزشی، دانشجویان با چهار رویکرد و هشت الگوی آموزشی در اجرای فعالیت ها آشنا میشوند. مؤلف بر این باور است که مطالب و محتوای مطرح شده در فصل های گوناگون نه تنها برای دانشجویان و آموزش دهندگان مبتدی مفید خواهد بود، بلکه برای کلیه آموزش دهندگان در سطوح گوناگون و مجریان باتجربه که به طور عمیق به حرفه آموزشی خود فکر میکنند، میتواند مفید و ارزشمند باشد.


سرفصل های جلد دوم از مجموعه مهارت های آموزشی و پرورشی؛ روش ها و فنون تدریس به صورت زیر می باشد:

بخش اول: نظریه ها و دیدگاههای مختلف در زمینه آموزش و عوامل مؤثر بر آن
   فصل اول: ضرورت تحول در نظامهای آموزشی
   فصل دوم: کارکرد فرهنگ و ذهن در فرایند آموزش و یادگیری
   فصل سوم: تجزیه و تحلیل ماهیت و عملکرد آموزش
   فصل چهارم: عوامل مؤثر بر انگیزش
   فصل پنجم: نقش انگیزش در فعالیتهای آموزشی
بخش دوم: رویکردها و الگوهای آموزش
   فصل ششم: رویکرد آموزش معلم ـ محور (آموزش مستقیم)
   فصل هفتم: رویکرد آموزش شاگرد ـ محور
   فصل هشتم: رویکرد اجتماعی آموزش
   فصل نهم: رویکرد راهیابانه (اکتشافی و ابتکاری)
منابع و مآخذ
واژه نامه فارسی ـ انگلیسی
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما