loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نظریه حقوقی ناب: مدخلی به مسائل نظریه حقوقی

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب برای دانشجویان رشته حقوق در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به عنوان منبع کمک درسی «فلسفه حقوق» و «مقدمه علم حقوق» به ارزش 2 واحد تدوین شده است.

«نظریه حقوقی ناب» مهم ترین اثر فیلسوف حقوق و حقوقدان اتریشی، هانس کلسن، است. این اثر را کامل ترین بیان فلسفه ی حقوقی پوزیتیویستی و قاعده گرایی دانسته اند که دیدگاه های مکاتب حقوقی طبیعی، جامعه شناختی و تاریخ را رد می کند. کلسن نظریه خود را از این رو «ناب» می خواند که مدعیی است حقوق باید از هرگونه عنصر روان شناختی، زیست شناختی، اخلاقی و الهیاتی پیراسته باشد.

کلسن نظم حقوقی را به صورت سلسله مراتبی یا هرمی تصور می کند که در رأس آن یک «هنجار اصلی» قرار دارد و منبع مشروعیت تمام قواعد و هنجارهای حقوقی است. از دیگر نظریات بارز وی در این کتاب، یگانه گرایی است که در چند محور خلاصه می شود: یگانگی حقوق و دولت، یگانگی حقوق شخصی و حقوق عینی، یگانگی حقوق خصوصی و عمومی و یگانگی حقوق ملی و بین الملل.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما