loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نظریه ذهن: چگونه کودکان افکار و احساسات دیگران را درک می کنند؟

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته روان شناسی در مقطع کارشناسی ارشد به عنوان منبع فرعی دروس «روان شناسی رشد پیشرفته» و «آسیب شناسی روانی کودک» به ارزش 2 واحد، ترجمه شده است.

نظریه ذهن به معنی درک حالت های ذهنی است که باور، میل، قصد و احساسات را شامل می شود. این توانایی شناختی در کودکان طبیعی بالای 4 سال، با استفاده از آزمون های این حوزه، قابل ارزیابی است.

نویسنده در این کتاب کوشیده است مروری خلاصه و جامع بر این حوزه وسیع پژوهشی داشته باشد. توضیحات این کتاب با درک باور در کودکان شروع می شود و سپس به زیر مجموعه های مختلف نظریه ذهن، و چگونگی ظهور آنها در 4 سالگی می پردازد و عواملی را که به این درک منجر می شوند تشریع می کند؛ عواملی چون: بازی وانمودی، درک توجه و جهت نگاه، توانایی های مرتبط با نظریه ذهن مانند زبان و کنش وری اجرایی.

نویسنده در انتهای کتاب در مبحث درخود ماندگی توضیح می دهد که افرادِ مبتلا به این اختلالِ تحولی معماگونه، در درک حالت های ذهنی دیگران شکست می خورند.

این کتاب یک اثر درسی دانشگاهی است که با مروری جامع بر پژوهشهای 25 سال گذشته در حوزه نظریه ذهن، می تواند مورد توجه و علاقه دانشجویان و محققان رشته های روان شناسی، علوم اعصاب، علوم تربیتی، علوم شناختی قرار گیرد و در دروس روان شناسی رشد، روان شناسی رشد پیشرفته، روان شناسی مرضی کودک، کودکان استثنایی و آسیب شناسی روانی تدریس شود.

مقدمه مترجمان
درباره این کتاب
فصل اول: مقدمه ای بر نظریه ذهن
فصل دوم: فهم باور
فصل سوم: نظریه های نظریه ذهن
فصل چهارم: تواناییهای مرتبط با نظریه ذهن 1: فراتر از باور
فصل پنجم: تواناییهای مرتبط با نظریه ذهن 2: فهم تجسم غیرذهنی
فصل ششم: پیش درآمد 1: وانمود
فصل هفتم: پیش درآمد 2: فهم توجه دیداری
فصل هشتم: تعاملهای تحولی 1: کنش وری اجرایی و نظریه ذهن
فصل نهم: تعاملهای تحولی 2: زبان و نظریه ذهن
فصل دهم: درخودماندگی
فصل یازدهم: سخن آخر
یادداشتها
منابع
واژه نامه
واژه نامه تشریحی
نمایه اسامی
نمایه موضوعی
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما