loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بدان، ایدک الله (نصایح رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله) به طلاب)

5 (3)

ناشر انقلاب اسلامی

سخنران سید علی خامنه ای

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 154

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 55163 10003022
60,000 54,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب بدان، ایدک الله، نصایح رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله) به طلاب است. این کتاب در انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است.

شکل گیری جمهوری اسلامی و ارتباط وثیق بین آن و حوزه و روحانیّت به گونه ای شده است که سرنوشت این نهادها را به هم پیوند زده است. اگر بنا است که نظام اسلامی بماند و ببالد یقیناً بدون کمک حوزه، روحانیت و طلاب نمیتواند به این مهم دست یابد. هر کدام از اصناف و اقشار مرتبط با شئون حوزوی وظایفی را بر عهده دارند اما در این میان، طلّاب سهم ویژه ای را به خود اختصاص میدهند. طلبه باید به گونه ای باشد که بتواند باری از بارهای زمین مانده ی انقلاب را بر دوش بکشد و این امر ضرورت آماده سازی طلّاب را برای به انجام رساندن رسالتهای خود را روشن تر می سازد.

طلبه خود نیز باید به فکر باشد و برای رساندن خود به جایگاه مناسب و مورد نظر، اهتمام ورزد. در این میان امّا راهنمایی را لازم دارد. رهبر انقلاب اسلامی(مدظله) که از سنین قبل از بلوغ به زی طلبگی آراسته شده و تلاش کرده است که تمام کمالات ممکن را در خود متجلّی سازد، با اهتمام ویژه ای مسائل مربوط به طلّاب را پیگیری می‌نمایند. ایشان تا کنون بیانات متعدّدی را با این قشر داشته اند و نصایح دلسوزانه ی ایشان فانوس راه طلّاب عزیز بوده است.

نام این اثر نیز یادآور جمله ی است که در آغاز صرف میر، از سوی استاد به طلّاب گفته می شد که: بدان. أیّدک الله. و آنجا بود که اساتید میفرمودند که مؤلّف نگفت بخوان بلکه گفت: بدان تا از همان روز اوّل حوزه بدانی که بیش از آنکه وقت را صرف خواندن نمایی باید صرف تفکّر کنی.

هدف از انتشار کتاب بدان، ایدک الله، جمع آوری و عرضه ی بیانات خاص ایشان برای طلّاب است. وظایف حوزه و روحانیّت در بیان ایشان قبلاً منتشر شده است و از مقصود این کتاب، خارج است. این کتاب حاوی توصیه ها و سخنان رهبر انقلاب خطاب به طلّاب است که شامل سه فصل «کلیات»، «شئون و وظایف طلبگی» و «تکالیف سنگین علما» می باشد.

در فصل اول این اثر به مباحثی مانند «طلبه در تراز انقلاب اسلامی باید چگونه باشد؟، رابطه ی غفلت از هدف و آفت برای طلبه ها از نظر معظّمٌ له، نقش و و ارزش ویژه ی طلبه به عنوان مهم ترین عنصر حوزه، عشق، شور، محبت و احساس وظیفه در کار طلبگی، مسئولیت های عمده ی یک روحانی از قبیل هدایت دینی، سیاسی و اجتماعی و موضوع بانوان طلبه به عنوان آبروی نظام اسلامی در جهان» پرداخته است.

در فصل دوم این کتاب رهنمودهای حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدّظلّه العالی) در ارتباط با شئون و وظایف طلبگی مانند تحصیل، تهذیب، بصیرت سیاسی، تبلیغ و ورزش و نشاط آورده شده است. در آخرین فصل کتاب بدان، ایدک الله به تکالیف سنگین علما با مفاهیمی از قبیل فهم و انتقال معارف، مجاهدت برای مردم، حفظ آبروی انقلاب و حفظ موقعیت جمهوری اسلامی پرداخته شده است.

طلبه را باید اول درس خواندن وادار کرد به اینکه فکر کند. معروف بود می گفتندک «بدان، ایدک الله» - چرا گفت بدان و نگفت بخوان؟ - منظور این است که اولا حس سوال پردازی را در طلبه زنده کرد، بعد هم به او تفهیم کند که خواندن مراد نیست، دانستن مراد است. این بایستی برای برنامه ریزان ما واقعا به صورت یک دستورالعمل جامع باشد.

در دیدار جمعی از اساتید و طلاب نخبه حوزه علمیه قم 20 آبان 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

مرتضی

این کتاب واقعا جفا به اندیشه آقاست و بیانات گزینشی و مطابق سلیقه مولف جمع شده نه مطابق اندیشه آقا چون هیچ حرفی از تکالیف سیاسی و ... طلبه آورده نشده!

7 خرداد 1402

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما