loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

استعاره های مفهومی و فضاهای قرآن

3 (2)
چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

امروزه، علوم شناختـی تحول چشم گیری را در شاخه های مختلف فلسفـه و زبان شناسی به بار آورده است. این علوم به سرعت در حال گسترش هستند و بسیاری از زمینه ها را تحت تأثیر می گذارند. یکی از این زمینه ها فهم متون دینی است. نظریه استعاره مفهومی و نیز نظریه تلفیق مفهومی از جمله نظریاتی هستند که در علوم شناختی مطرح شده اند.
نگارنده به کمک این دو نظریه تحلیل جدیدی از زبان استعاری قرآن و ارتباط آن با جهان بینی اسلامی را پیش کشیده که بنا به آن، استعاره های مفهومی قرآن بخش اجتناب ناپذیر تفکر اسلامی هستند.

از این رو، می توان از راه تحلیل آنها به نگرش اساسی؛ و یا به عبارت دیگر، جهان بینی قرآن دست یافت. استعاره های زبانی قرآن تجلیات استعاره های مفهومی آن هستند. این استعاره ها به ابعاد مختلف زندگی و تفکر اسلامی شکل می دهند. آنها صرفاً جهت زیبایی سخن به کار نرفته اند، بلکه قرآن با طرح آنها تفکر جاهلی را دگر گون می کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما