loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درباره هگل و فلسفه او: مجموعه مقالات

ناشر امیرکبیر

نویسنده کریم مجتهدی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 162

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 5521 10003022
100,000 95,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب درباره هگل و فلسفه او: مجموعه مقالات، حاوی مقالاتی درباره جنبه های مختلف فلسفه هگل و زندگی نامه اوست. همچنین ارائه دهنده مطالبی است که نظر هگل را در مورد مسئله شک، دیالکتیک، مقام انسان، فلسفه تاریخ، تاریخ فلسفه و هنر مطرح می کند. این کتاب ضمائمی پیرامون رابطه پدیدارشناسی و منطق در بینش هگل نیز دارد.

کتاب درباره هگل و فلسفه او: مجموعه مقالات، نوشته کریم مجتهدی است و در انتشارات امیرکبیر منتشر شده است. گئورگ ویلهلم فریدریش هگل فیلسوف بزرگ آلمانی و یکی از پدیدآورندگان ایدئالیسم آلمانی بود. هگل با فلسفه‌اش ملزومات ایدئالیسم مطلق که با نام اصالت تصور مطلق نیز شناخته می‌شود را ایجاد کرد.تاریخ‌گرایی و ایدئالیسم او انقلاب عظیمی در فلسفهٔ اروپا به وجود آورد. هگل را می‌توان آخرین فیلسوف مکتب ایدئالیسم دانست.

دیالکتیک فلسفه هگل عبارت بود از انتزاعی که در هنگام رویارویی دو نیروی متضاد در وقایع تاریخی و رویدادهای تعیین‌کننده در تاریخ به وجود می‌آمد. او می‌گوید دیالکتیک، هم‌نهادهٔ مقابل‌ها یا ضدهاست. هر مفهوم که ما درباره آن می‌اندیشیم، در آغاز، محدودیت‌های خود را به ما نشان می‌دهد و به ضد یا مقابل خود یا به نفی خود تحول می‌یابد.
اثر حاضر حاوی مقالاتی درباره جنبه‌های مختلف فلسفه هگل و زندگی‌نامه اوست. همچنین ارائه‌دهنده مطالبی است که نظر هگل را در مورد مسئله شک، دیالکتیک، مقام انسان، فلسفه تاریخ، تاریخ فلسفه، و هنر مطرح می‌کند. کتاب درباره هگل و فلسفه او، ضمائمی پیرامون رابطه پدیدارشناسی و منطق در بینش هگل نیز دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما