loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درآمدی بر انقلاب اسلامی ایران

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده روح الله حسینیان

تلخیص ابوذر گوهری مقدم

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 835

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب درآمدی بر انقلاب اسلامی ایران، خلاصه پنج جلدی مجموعه تالیفات روح الله حسینیان، رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی درباره انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر ایران است. کتاب درآمدی بر انقلاب اسلامی ایران نوشته روح الله حسینیان است و توسط ابوذر گوهری مقدم خلاصه و در انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.

کتاب درآمدی بر انقلاب اسلامی ایران، تلخیص مجموعه پنج جلدی «انقلاب اسلامی» (زمینه ها، چگونگی و چرایی) است که هر کتاب تحت عنوان یک بخش در این مجلد آمده است. بخش اول با عنوان «چهارده قرن تلاش شیعه برای ماندن و توسعه» به بررسی تاریخ انقلابی شیعه می پردازد و مواضع و راهبردهای امامان معصوم و نیز عصر مرجعیت را تا زمان تاسیس حوزه علمیه قم مورد بررسی قرار می دهد.
بخش دوم با عنوان «بیست سال تکاپوی اسلام شیعی در ایران سال های 1320 تا 1340» تکاپوی نیروهای مذهبی را از اشغال ایران توسط متفقین تا فوت آیت الله بروجردی بررسی می کند بخش سوم با عنوان «سه سال ستیز مرجعیت شیعه» به بررسی وقایع مهر 1341 تا آبان 1343 می پردازد.
بخش چهارم با عنوان «چهارده سال رقابت ایدئولوژیک شیعه در ایران» حوادثو جریان های فکری سال های 1343 تا 1356 را شرح داده، نقش نیروهای مذهبی را ارزیابی می کند در نهایت بخش پنجم با عنوان «یک سال مبارزه برای سرنگونی رژیم شاه» به حوادث منجر به وقوع انقلاب اسلامی بین بهمن 1356 تا بهمن 1357 می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما