loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زبان های خارجی در گذر تاریخ ایران (از آغاز تا امروز)

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

ایران زمین در طول تاریخ و از دیرباز تا به امروز همواره توجه فرمانروایان و مردمان ساکن در دیگر سزمین ها را به خود جلب کرده است. این مهم ریشه در عواملی چند دارد که از مهمترین آنها می توان مواردی چون موقعیت جغرافیایی و ژئوپلتیک ویژه ایران، موقعیت تجاری و ژئواکونومیک خاص ایران، پویایی و دیرینه سالی فرهنگ ایران و توانمندی آن و قدرت نظامی- دفاعی حکومت های ایرانی و ... را برشمرد.

نظر به موارد فوق، ایرانیان همواره با اقوام و ملل دیگر در ارتباط بوده و از این روی به جز زبان فارسی، به فراخور زمان، زبانهای دیگری نیز در ایران کاربرد داشته اند.

«زبانهای خارجی در گذر تاریخ ایران از آغاز تا امروز»عنوان کتابی است که توسط مهدی دهمرده، امیر نعمتی لیمائی و سیده ریحانه حسینی نگاشته شده و در آن تلاش شده است درک شود که در دوره های مختلف تاریخ ایران کدامیک از زبان های خارجی کاربرد داشته و هر یک از آن زبان ها در رهگذر زمان چه تحولاتی را شاهد بوده اند.

آنچه روشن است نویسندگان در این کتاب تلاش افزونی پیشه داشته اند تا مراحل مختلف حضور زبان های گوناگون در ایران چون زبان های بابلی، مصری، سومری، آرامی، عبری، یونانی، رومی، سریانی، هندی، عربی، ترکی، مغولی، چینی، گرجی، انگلیسی، فرانسوی و ... را به روشنی بنمایانند.

این مهم زمانی دوچندان اهمیت می یابد که درک شود پژوهشگران تاکنون آنگونه که باید و شاید به موضوع زبان های خارجی رایج در ایران و تحولات آنها در طی ادوار تاریخ ایران توجه نداشته اند و از این روی تا به امروز هیچ گونه اثر جامع و کاملی که به بررسی سیر زبان های خارجی در ایران و دگرگونی های آن در گذر از تاریخ این کشور بپردازد نگارش نیافته و هر آنچه در این باره نوشته شده است یا به بررسی زبانی خاص چون انگلیسی یا عربی اختصاص داشته و یا آنکه تنها به دوره خاصی از تاریخ ایران و به ویژه روزگار معاصر محدود مانده است.

گفتنی است، انتشار کتاب یادشده که دربرگیرنده هفت فصل جداگانه و مشتمل بر 178 صفحه است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما