loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آئینه حق نما: شرح حال علامه سید دلدار علی نقوی نصیرآبادی هندی غفران مآب (م1235) (دوره دو جلدی)

ناشر موسسه کتاب شناسی شیعه (موسسه تراث الشیعه)

نویسنده علی فضلی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 1332

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

کتاب حاضر، حاوی شرح حال علامه نصیرآبادی هندی به همراه نه رساله و مکتوب دیگر است که توسط برخی از شاگردان وی تألیف شده است. این اثر توسط علی فاضلی تحقیق و تصحیح شده و در دو جلد منتشر شده است. این مجموعه در سه باب سامان یافته است. باب اول در مدح علمای عامل و مذمت علمای سوء است. باب دوم در ذکر مشایخ سیددلدار علی و شرح احوال وی می باشد. در باب سوم، احوال بعضی مدعیان علم آورده شده است.

مؤلف در این کتاب ابعاد مختلف شخصیت سید دلدارعلی را مورد بررسی قرار داده: یکی ذکر اساتید وی، دیگر سیّد دلدارعلی در نگاه مشایخ و اساتید همچون سید بحرالعلوم و سید علی طباطبائی و سید مهدی شهرستانی و سید مهدی اصفهانی شهید، بعد دیگر تألیفات و تصنیفات،چهارم بُعد تربیت شاگردان، پنجم از حیث مسائل اجتماعی و تأثیرات وی بر تودههای مردم، ششم بُعد سیاسی و شیوه برخورد وی با حکومتگران شیعی أود، هفتم ارشاد و روشنگری تودههای مردمان از رهگذر تألیف و تصنیف و وعظ و خطابه در باب پارهای از دعاوی دغدغهانگیز اخباریان و صوفیان که مایه برهم خوردن صفوف جامعه شیعی بود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما