loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ماهیت علم امام علیه السلام: بررسی تاریخی و کلامی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 55750 10003022
36,000 32,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر پژوهشی در قلمرو مباحث امام شناسی است که با تلاش حجة الاسلام سید علی هاشمی نگارش یافته است. هدف اصلی نویسنده بررسی ویژگی های علوم ائمه علیهم السلام با رویکرد تاریخی و کلامی بوده است.

کتاب در سه بخش و شش فصل تقدیم شده است. بخش اول به مباحث قرآنی می پردازد که در فصل اول آن، روش های علم آموزی برگزیدگان خداوند و در فصل دوم ویژگی های علوم آنان در قرآن کریم بررسی شده است.

بخش دوم، بررسی موضوع پژوهش در روایات است. در فصل سوم کتاب (که فصل نخست این بخش است) به بررسی روش های علم آموزی ائمه علیهم السلام در روایات پرداخته شده و در فصل چهارم، ماهیت و ویژگی های علوم ائمه علیهم السلام در روایات بررسی گردیده است.

در دو فصل بخش پایانی، به بررسی دبدگاه اصحاب ائمه و پاسخ به شبهات مطرح شده دربارۀ ماهیت و ویژگی های ائمه علیهم السلام شده است.

علم ویژه امام از مباحث بنیادین کلام شیعی است. این نوشتار، پژوهشی است برای بیان مبانی قرآنی، مستندات روایی و دیدگاه ائمه درباره روش های علم آموزی ائمه علیهم السلام و ویژگی های علوم آنان. نویسنده کوشیده است با توجه به سیر صدور روایات و تحلیل های کلامی، دربارۀ اوصافی مانند اکتسابی یا موهبتی بودن، شانی یا فعلی بودن، اجمالی یا تفسیری بودن، برابر یا رتبه پذیر بودن علم امام و... داوری کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما