loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نظام سیاسی اسلام و رهبری دینی در عصر غیبت

ناشر زمزم هدایت

نویسنده قدرت الله بهرامی

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 224

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب نظام سیاسی اسلام و رهبری دینی در عصر غیبت اثر قدرت الله بهرامی از انتشارات زمزم هدایت منتشر شده است.

این کتاب یک مقدمه و هشت فصل با عنوان‌ های: «کلیات»، «اسلام و حکومت»، «اسلام و قانون‌ گذاری»، «اهداف و وظایف حکومت اسلامی»، «مبانی نظری حکومت در عصر غیبت»، «ویژگی‌ ها و اختیارات ولی فقیه» و «نقش مردم در حکومت اسلامی» دارد.
نویسنده در مقدمه این کتاب آورده است:
اسلام، دینی جامع و دارای مقررات و اصول جامع و مستمر در تمام زمینه‌ هاست. جامعیت و خاتمیت اسلام اقتضا می‌ کند این مکتب در همه زمینه‌ ها به ویژه در زمینه حکومت و مسائل مربوط به آن، شیوه کامل و جامعی ارائه دهد. از اهداف گسترده مکتب اسلام، تأمین سعادت دنیا و آخرت بشر است و قواعد و مقررات آن در زمینه نظام سیاسی ـ اجتماعی و دارای حاکمیت و حکومت و قانون‌گذاری است. این حاکمیت، با سایر نظام‌ ها تفاوت دارد؛ چون اهداف نظام اسلامی با سایر نظام‌ ها متفاوت است.
هدف سایر نظام‌ ها، رسیدن به سعادت در این دنیاست، اما هدف نظام اسلامی، رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی ست، به همین جهت، نوع حکومت در نظام اسلامی نیز با نوع حکومت در نظام‌ های دیگر فرق اساسی دارد.
پژوهشکده تحقیقات اسلامی کوشیده است با بررسی اندیشه‌ های مختلف در زمینه سیاست و حکومت، اصول، مبانی و مسائل اصلی سیاسی را تببین نماید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما