loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نهج البلاغه ترجمه استاد حسین انصاریان

3.7 (3)

ناشر آیین دانش

مترجم حسین انصاریان

گردآورنده کتاب سید رضی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 800

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 55888 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
180,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این ترجمه از نوع ترجمه های تحت اللفظی اما سلیس و روان است که فاقد هرگونه شرح و توضیح اضافی است و تنها توضیحات بسیار اندکی در پرانتز ذکر شده است.

مترجم در پیش گفتار کتاب، پس از معرفی نهج البلاغه، تاکید می کند که این کتاب بی نظیر در دنیای بشریت ناشناخته، در میان مسلمانان مهجور، و در جامعه شیعه غریب است. بر آنان که از وجدان بیدار برخوردارند و احساس تکلیف می نمایند، واجب است آن را به تمام ملت های غیر اسلامی بشناسانند، در میان مسلمانان از محاق مهجوریت درآورند و غربتش را که خسارتی بس سنگین است، در جامعه شیعه علاج کنند. بر گویندگان لازم است، خطبه هایش را بر مردم بخوانند. بر نویسندگان واجب است، نامه هایش را در نوشته های خود بیاورند. بر طبیبان روحانی فرض است که حکمت هایش را در میان مردم رواج دهند.

گزیده ای از خطبه ها و نامه ها و حکمت ها ی این کتاب لازم است، جزء کتب درسی دبیرستان ها و دانشگاه ها قرار گیرد، تا نسل جوان با معارف الهی، و نظام زندگی، و حسنات اخلاقی، و روش همزیستی مسالمت آمیز، و طریق سیاست مثبت آشنا شوند، و از این رهگذر به احیای اصول انسانی برخیزند، و تبدیل به منابعی از معرفت و عمل صالح شوند. مترجم سپس به دورنمائی از شخصیت امیرالمؤمنین اشاره می کند. و پیش ورود به متن نهج البلاغه شرح حال سید رضی رحمة الله علیه گردآورنده نهج البلاغه را در یک صفحه بیان می کند.

استاد انصاریان خود شیوه نگارش ترجمه را تبیین کرده است، ابتدا در جملات ملکوت ی نهج البلاغه دقت می نموده، سپس به لغت مراجعه می کرده، آن گاه شرح ابن ابی الحدید، و شرح ابن میثم، و شرح خوئی، و شرح ملاصالح قزوینی و برخی از شروح دیگر را می دیده است تا در مدت هفت ماه کار و فعالیت شبانه روزی، این ترجمه آماده شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما