loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انقلاب فرامدرن و تمدن اسلامی (موج چهارم بیداری اسلامی)

ناشر موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران

نویسنده موسی نجفی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 642

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب انقلاب فرامدرن و تمدن اسلامی (موج چهارم بیداری اسلامی)، نوشته موسی نجفی است و در انتشارات موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران منتشر شده است.

بیداری اسلامی در آغاز، خیزش پراکنده ای از ناحیه مسلمانان کشورهای اسلامی، در مواجهه با غرب و مدرنیته بود. بنابراین، پیشینه این جریان را باید به نخستین سال های این مواجهه ـ یعنی هنگام حمله ناپلئون به مصر ـ بازگرداند. البته، پایه بیداری اسلامی با نفوذ بیش تر مدرنیته در کشورهای اسلامی ابعاد تازه ای به خود گرفت؛ همان طور که در ایران از دوره جنگ های ایران و روس با شکل خاصی از بیداری روبه رو می شویم.

به طور کلی بیداری اسلامی در ایران را می توان به چهار موج تقسیم کرد: دو موج نخست، به دوران قبل و بعد از مشروطیت؛ موج سوم، هم زمان با روی کار آمدن رضاخان و نظام پهلوی؛ و موج چهارم، هم زمان با به وجود آمدن انقلاب اسلامی، ایجاد شد. موج چهارم که همان بیداری اسلامی است، حدود دو قرن است که بانگ هویت بخشی و حرکت را در دنیای اسلام سر داده است.

در کتاب انقلاب فرامدرن و تمدن اسلامی، چهار موج بیداری اسلام در چهار بخش با عنوان های زیر بررسی شده است: بیداری اسلامی درگستره تاریخ ایران؛ نظریه پردازی و انقلاب اسلامی ایران؛ فلسفه مدنی ایران و تمدن اسلامی در قالب گفت وگو؛ و مقاله ها.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما