loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

لتاک: مستندی داستانی از مبارزات حمید حاجی عبدالوهاب

داستان 1

ناشر موزه عبرت ایران

نویسنده محمدحسین نیک نامیان

ویراستار موزه عبرت ایران

بازنویسی موزه عبرت ایران

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 120

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

رمان«لتاک» برداشتی آزاد از زندگی حمید خواجه عبدالوهاب است و نگارنده با استفاده از چند فلش بک از دورانی که وی در خدمت سربازی به سر می برد، به زندگی او از لحظه تولد تا خدمت سربازی و پس از آن پرداخته است.
در بخشی از رمان به فعالیت های این شخص انقلابی در دورانی که دانشجو بوده می پردازد؛ زمانی که توسط کمیته مشترک ضدخرابکاری ساواک (که اکنون به موزه عبرت ایران تبدیل شده است) دستگیر می شود و یک سالی در سلول های انفردای و جمعی به سر می برد و پس از آن یعنی زمانی که طی حکمی محکوم به گذاراندن ۱۰ سال حبس و انتقال به زندان قصر می شود و بالاخره وقایع سال ۵۷ و فعالیت های این شخصیت در پیروزی انقلاب اسلامی.

حمید حاجی عبدالوهاب هجری شمسی در تهران است. هر چند وی در طفولیت از داشتن نعمت پدر محروم شد، اما به همت و تلاش مادر، دوران کودکی را پشت سر گذاشت و در ایام جوانی با هدایت برادر بزرگ ترش، تحت آموزش های اسلام و قرآن قرار گرفت و از آن محضر اساتیدی هم چون شهید آیت الله سعیدی و مرحوم فلسفی در تاریخ 12 اسفند 1353 درحالی که در مهندسی مکانیک دانشگاه علم صنعت به تحصیل مشغول بود، توسط عوامل ساواک دستگیر و قریب به یک سال در کمیته مشترک، تحت انواع شکنجه ها قرار گرفت و سپس در یک دادگاه فرمایشی به ده سال حبس محکوم گردید.

فکری به سرم زد. موقعیت خیلی خوبی بود تا آن جرثومه فساد را با یک گلوله خلاص کنم و ملتی را از بدبختی نجات بدهم. سریع اسلحه را مسلح کردم و لوله برنو را گذاشتم روی شاخۀ درختچه که کنارم بود. به سمتش نشانه رفتم. دستم را روی ماشه گذاشتم و نفسم را حبس کردم. ضربان قلبم تند شده بود.
... به خودم آمدم. انگار صدای سیف اله الان هم توی گوشم بود که می گفت: «فقط مردها رو بزن»!
تفنگ را محکم فشار دادم به توی دستم. سعی کردم دقیق نشانه بگیرم، ولی هر چی سعی کردم، مردی آن جا ندیدم...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما