loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

راز و رمز هنر دینی: مقالات ارائه شده در اولین کنفرانس بین المللی هنر دینی تهران، آبان 1374

ناشر سروش

مترجم اسماعیل سعادت

گردآورنده کتاب مهدی فیروزان

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 424

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 5634 10003022
30,000 27,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

سخن گفتن درباره هنر دینی و کنجکاوی در راز و رمز آن چندان شوق افزاست که عارف و عامی از بحث درباره آن بهره مند می شوند. تشریح نقاشی های موجود بر دیوار غارها، ترجمه خطوط هیرگلیفی، مطالعه دقیق نسخه های خطّی قدیم، بررسی مساجد و معابد و کلیساهای جامع و کنیسه ها و تحقیق در مراسم نمایش صحنه های مربوط به آلام مسیح و خاندان پیامبر اسلام، همه ما را به همین رشته باز می گرداند، که نه تنها انسان ها را به یکدیگر، بلکه انسان ها را به مبدأ، مرتبط می سازد.

کتاب «راز و رمز هنر دینی» مجموعه مقالات ارائه شده در اولین کنفرانس بین المللی هنر دینی است که در سال 1374در تهران برگزار شد. نخستین کنفرانس بین المللی هنر دینی امکانی به دانشمندان سراسر جهان داد تا تفسیرهای خود را درباره بیان فطری مبدأ از طریق اشکال مختلف هنری آزادانه ارائه کنند.

بیست و نه مقاله عالمانه این کتاب که توسط مهدی فیروزان تدوین و گردآوری شده است، از نگاه ها و مرام های گوناگون بشر درسراسر دنیا حکایت می کند و از هنر قرآنی تا هنر دینی بومیان آمریکا را در بر می گیرد که «هنر دینی، هنر سنّتی، هنر مقدّس»، «اخلاق و هنر قدسی»، «حُسن و مراتب ادراک آن»، «هنر نزد افلاطون»، «موسیقی آسمانی در بهشت دانته»، «باتیک مالزیایی» و «سنّت و تکنولوژی» از آن جمله اند.

این کتاب صرفاً حاوی مذاکرات کنفرانس نیست، بلکه در حقیقت تجربه ای آموزشی برای کسانی است که جویای فهم و ادراک روشن تری از این جهان و غایات پوشیده آن هستند.

در این کتاب مقالات افرادی چون علی لاریجانی، سید محمد خامنه ای، مارتین لینگز، سید حسین نصر، محمدحسن زورق، گری هنری، کامل خان ممتاز، بودو راش، نصرالله پورجوادی، جوسلین گادوین و غیره به چشم می خورد که در هر یک از آنها هنر دینی را از زوایای مختلف مورد واکاوی قرار داده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما