loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

لبه تیغ

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

نویسنده ویلیام سامرست موم

مترجم مهرداد نبیلی

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 393

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 56404 10003022
115,000 109,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

لبه تیغ روایتی است از تجربه جوانی به عنوان لاری که در طول جنگ جهانی و پس از آن به دنبال معنای زندگی است. او برای کشف این مساله به زندگی مالوف خود پشت پا می زند و به گونه ای پیروزی و رستگاری در برابر جویندگان مال و جاه و مقام دست می یابد.

این اثر که از آن به عنوان یکی از موفق ترین آثار موام یاد می شود در سال 1919 نوشته شده است و مانند بسیاری دیگر از آثار موام حاصل تجربه ها و مشاهدات نویسنده است. موام خود تا 10 سالگی در پاریس زندگی می کرده و با وجود تحصیل در رشته طب، به دلیل اینکه آثار داستانی وی با اقبال روبرو شد، از این تحصیل دست برداشته و به طور کامل به نویسندگی روی می آورد. موام در طول حیات خود به اروپا، خاور دور و آمریکا سفر می کند و در دوران جنگ جهانی نخست نیز به عنوان مامور مخفی سفری به روسیه انجام می دهد.

از ترجمه مهرداد نبیلی نیز به عنوان موفق ترین ترجمه از آثار موام در فارسی یاد می شود با این نویسنده صاحب آثار دیگری همچون «درباره رمان و داستان کوتاه»، «ماه و شش پشیز» و «حاصل عمر» نیز هست.

موام این رمان را اینگونه آغاز کرده است: هرگز رمانی را با این همه بیم آغاز نکرده ام. اگر بر این کتاب نام رمان می نهم، از آن روست که برای آن نام دیگری نمی دانم. داستانی چندان برای گفتن ندارم و پایان کارم نیز مرگ یا ازدواج نیست. البته مرگ پایان بدیهی همه داستان هاست اما ازدواج نیز داستان را سرانجامی می دهد و آنان که خود را صاحب ذوق می دانند، بی سبب داستان هایی را که به شادی پایان می پذیرد، به دیده طنز می نگرند ...چه بسا می توانستم تخیل خود را به کار گیرم و آن فاصله ها را به صورتی دلپسند پرکنم و این حکایت را دلپذیرتر سازم اما قصد چنین کاری ندارم. تنها می خواهم آنچه را خود از آن آگاهی داشته ام، بر صفحه کاغذ بیاورم.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما