loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نسل اژدها

ادبیات کلاسیک جهان

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

نویسنده پرل باک

مترجم احمد قاضی

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 388

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 56409 10003022
110,000 104,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

پرل باک نویسنده ای امریکایی است. اما چین وطن دیگر او است. کشوری که در آن سال های زیادی را سپری کرد. او تنها نویسنده ی امریکایی است که چینی ها او را نویسنده ی چینی می دانند و با نام سای ژن ژو می شناسند. نسل اژدها نیز مانند بسیاری دیگر از رمان های او در چین می گذرد.
سرگذشت خانواده ی بزرگ آقای لینگ تان در زمانی روایت می شود که چین مورد حمله ی ژاپن قرار گرفته.

رمان ضمن پرداختن به شخصیت ها که افراد خانواده باشند بخشی از تاریخ چین را نیز به تصویر می کشد. لینگ تان به همراه خانواده اش در مزرعه ای زندگی دهقانی می گذراند. در این رمان نیز مانند رمان «خاک خوب» در بخش های بسیاری بر وابستگی انسان ها و زندگی شان به زمین تأکید می شود.

منتها این بار منظور از زمین تنها خاکی که وسیله ی امرار معاش باشد نیست. این بار خاک، کل سرزمینی است که غم، شادی، مظلومیت و
استثمارش دامن مردم را می گیرد. لائوتا پسر بزرگ لینگ تان و همسرش ارکید ادامه ی نسل سنتی و دهقانی مانند پدر و مادر لائوتا هستند
اما پسر دوم لینگ، یعنی لائوئر افکاری پیش روتر دارد آن قدر که متفاوت بودن زنش -جید- را می پذیرد.می فهمد که جید نمی خواهد شبیه دیگر زنان باشد و به آن چه که تا به حال به او داده شده قانع شود.پذیرفتن چنین چیزی از طرف یک مرد در جامعه ی دهقانی روزگاری که پرل باک روایت می کند یک جور فرهنگ فوق العاده آوانگارد محسوب می شود.همین تفاوت بین دو برادر و این که لائوئر به همسرش قول خرید کتاب از شهر می دهد به گونه ای بنیادین شکاف بین آن ها را بیان می کند و ایجاد این چند صدایی در رمان مثل بذری چنان پرورش می یابد تا در نقطه ای حساس، نویسنده به واسطه ی آن کنش مهمی را مطرح کند.

اما فقط فرهنگ نیست که مشمول تحول می شود. لائوئر وقتی به این موضوع پی می برد که برای خرید کتاب به شهر می رود. و البته زمانی که برای دیدن خواهر و شوهرخواهرش وارد مغازه ی شوهرخواهر می شود. با حادثه ای که اتفاق می افتد نویسنده تأکید می کند که اولین نشانه های به هم ریختن اوضاع کشور از همین جا پیدا است.پرل باک به دلیل علاقه، دغدغه ها و وابستگی اش به مردم و کشور چین، رنج و نابسامانی آدم ها را با دیدی وسیع و از زاویه ای مناسب روایت می کند.

بستری که او برای شخصیت هایش انتخاب کرده روزگار ملتهبی از تاریخ کشور چین است.نسل اژدها داستان نسلی در برهه ی اشغال چین به دست ژاپنی ها و مهم تر از آن روایت تجاوز و غارت ژاپن در چین روایت می کند.در عین حال گاه تفاوتی فرهنگی را در قالب یک خرده روایت بیان کرده و همدلی عمیق او با این مردم کاملاً هویدا است.زمانی که لینگ تان و خانواده اش با زنی که او را «زن سفید» می نامند روبرو می شوند؛ نویسنده سعی می کند با ظرافت به مرزهای تفاوت فرهنگی نزدیک شود.

علاوه بر این ها در مورد ویژگی «توصیف» در رمان نسل اژدها باید گفت این اثر مانند بسیاری از کارهای باک در ساخت جزئیات صحنه موفق است.به عنوان مثال، یکی از صحنه های بسیار زیبا را می توان زمانی دانست که لینگ تان جنگنده های ژاپنی را در بالای مزرعه ی خود مشاهده می کند.
پرل باک مهارت ویژه ای در ساخت تصاویر سینمایی در دل داستان دارد و این صحنه یکی از نمونه های چنین ادعایی محسوب می شود.

در نظر چینی ها، اژدها شوم و وحشتناک نیست، بلکه در شمار خدایان و یار و یاور مردمی است که او را می پرستند، و معتقدند که او ضامن سلامتی، سعادت و آرامش است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما