loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

یادداشت های شیطان

5 (1)

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

نویسنده لیانید آندری یف

مترجم حمیدرضا آتش برآب

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 292

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

کتاب یادداشت های شیطان، نوشته لیانید آندری یف است و با ترجمه حمیدرضا آتش برآب در انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده است.
کتاب کتاب یادداشت های شیطان، آخرین کار لیانید آندری یف و به نوعی خاصترین آنهاست. رمان یادداشت های شیطان، بازتاب دریافت اوست از ابرانسان نیچه، مفهومی که اساس آثار ادبی یک نسل را به خود اختصاص داد. آندری یف نیز مانند داستایفسکی، گمان می کرد، تعارض خیر و شر در خود انسان نهفته است. هرچند اغلب طلیعه این رمان را آثاری چون اهریمنان داستایفسکی و اکسیرهای شیطان هافمن بدانند، به نظرم یادداشت های شیطان اثری کامل و مستقل است.

امروز درست دهمین روزی است که من به هیأت انسان در آمده‌ام و سرگرم این زندگی زمینی هستم. تنهایی‌ام بس‌ژرف است. به رفیقی نیازی ندارم، اما گاهی لازم می‌شود، از خودم بگویم، و هیچ‌کس نیست که با او صحبت کنم. فکر کردنِ تنها کافی نیست؛ و مادامی که فکر زا به رشتۀ کلام در نیاورم، از وضوح و دقت کامل به دور می‌ماند: اندیشه را عیناً باید مثل سرباز یا تیر تلگراف به صف کنی، مثل خط آهن امتدادش دهی، از روی پل بگذرانی، خاکریز و پیچی احداث کنی و در محل آشنا، توقفگاهی ترتیب دهی....
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما