loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عرفان اسلامی (سید قوام الدین حسینی)

ناشر زمزم هدایت

نویسنده سید قوام الدین حسینی سیاهکلرودی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 288

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 56570 10003022
85,000 80,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب عرفان اسلامی اثر سید قوام الدین حسینی از انتشارات زمزم هدایت منتشر شده است.

در این کتاب تلاش شده با یاری گرفتن از قرآن، احادیث و متونی که عارفان مسلمان در این باره به نگارش در آورده اند، مباحث، اصول و مبانی عرفان عملی در سه بخش بیان گردد:
بخش نخست، مباحثی را پی می گیرد که به طور معمول در فلسفه هر عملی بحث می شوند مانند تعاریف و تاریخچه عرفان، عرفان و دین، عرفان و جامعه و آسیب شناسی عرفان عملی.
بخش دوم، درباره آنچه سالکان در آغاز سلوک بدان نیازمندند سخن می گوید، مانند، مبانی نظری و هدف سلوک، روش سلوک، نقش استاد در سلوک، یقظه، توبه، تطهیر باطن، ذکر و مراقبت و دستورالعمل های سلوک.
و سرانجام بخش سوم، مباحثی را درباره نتایج سلوک، یعنی مقامات و احوال، مکاشفات، تصرفات و فنا پیش روی شما می نهد.
هدف ما در این نوشتار معرفی متون و مبانی عملی تصوف اسلامی، پی بردن به آسیبها و کاستی های تصوف و شناخت عرفان اصیل ولایی است. از این رو تلاش کرده ایم به جز فصل آسیب شناسی در جای جای این متن شما را با آسیبها و انحرافات راه یافته در تصوف اسلامی آشنا سازیم.
ما بر این باوریم که روش عارفان بزرگ شیعه همانند مرحوم ملا حسینقلی همدانی و شاگردان ایشان که از فقهای شیعه هستند؛ نزدیکترین روش به عرفان اصیل اسلامی است؛ و در مباحث گوناگون این کتاب از سخنان و اندیشه های والای دو عارف بزرگ این عصر؛ یعنی امام خمینی(ره) و علامه طباطبائی بهره برده ایم.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما