loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اسلام و محیط زیست

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

اسلام همه معارف و آموزههای لازم را برای تفسیر صحیح و واقعی از گستره جهان هستی، از مبدا تا معاد و از ملک تا ملکوت بیان کرده و بر این باور است که توان فهم آن نیز در انسان وجود دارد. چنان که همه احکام و دستورهای لازم برای زندگی سعادتمندانه و پاک انسان در دین اسلام پیش بینی شده است. یکی از این موضوعات مهم، محیط زیست است؛ یعنی مجموعه هستی های مرتبط با انسان در زندگی طبیعی و دنیوی او که شامل جماد، نبات، حیوان و انسان می شود.

بی گمان مقابله با خطرهای زیست محیطی و رسیدن به نوعی امنیت و ثبات زیست محیطی، کار آسانی نیست و پند و نصیحت و راه حل های فوری و بدون مطالعه هم به تنهایی کارساز نیستند، بلکه به فراهم آمدن سه عنصر نیاز است. نویسنده کتاب حاضر کوشیده است برای دشواریهای زیست محیطی، از نگاه فقه اسلامی چاره اندیشی کند.

این اثر در 5 فصل با موضوعات، اسلام و محیط زیست از دیدگاه اسلامی، مفاهیم و قوانین، عناصر و اجزای طبیعت، محیط زیست و سازمان شهری و انواع آلودگی به بررسی موضوع محیط زیست از منظر اسلام می پردازد.

به سوی آگاهی زیست محیطی، عوامل آلودگی، جانشین خدا و نقش او در آبادانی زمین، افزایش جمعیت و تاثیر آن در منابع طبیعی، اصلاح محیط زیست با اصلاح انسان، نماز و محیط زیست پاکیزه، اقسام مالکیت در اسلام، مسئولیت نسبت به حیوانات، خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد و... برخی از مباحثی است که در این اثر به آن پرداخته شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما