loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حفاظت محیط زیست از دیدگاه اخلاقی، فقهی و حقوقی

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

یکی ازمهمترین نگرانی های متفکران و کارشناسان حوزه علوم طبیعت درجهان تخریب محیط زیست است که طبیعتا ما به عنوان افرادی که بهترین دین خداوند را برای سعادت بشر داریم نباید بی تفاوت باشیم، و همین امر سبب نگارش این کتاب شده است.

بی توجهی به مراتع، آلودگی آب، خاک و هوا، کاهش منابع آب های شیرین، فرسایش تدریجی زمین های کشاورزی و به طور کلی، استفاده غیر اصولی از نعمت های الهی انگیزه ای برای طرح مباحث این کتاب شده است.

نسل های آینده در سراسر جهان با بحران های هولناک تری از جمله آلودگی آب، خاک، هوا، اسیدی شدن آب های شیرین، نابودی مراتع و کاهش زمین های کشاورزی، شیوع بیماری های روانی و ناشناخته و افزایش جرم رو به رو خواهند شد.

همچنین مولف این کتاب، با تحقیق در منابع و متون اسلامی و فقه شیعه به این نتیجه رسیده است که اصول و قواعدی وجود دارد که با اجرای درست آن ها، می توان محیط زیست سالمی داشت.

این نویسنده، به موضوع محیط زیست از 3 منظر اخلاقی، فقهی و حقوقی مدنی نگریسته و با استفاده از آموزه های دینی و فقه شیعه، راهکارهای مناسبی پیشنهاد کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما