loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فقه و بازاریابی چند سطحی همراه با فتوای مراجع تقلید و قوانین شرکت های بازاریابی شبکه ای و هرمی

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

مولف این اثر، پدیده بازاریابی چند سطحی یکی از تغییرات سریع و چشمگیر در بازار داد و ستد به حساب می آید که در چند دهه اخیر مطرح شده است.

از این رو، در این نوشتار سعی شده ضمن موضوع شناسی فروش کالا یا خدمات براساس بازاریابی چند سطحی به نشانه های سلامت و فساد شرکت های تجاری اشاره و سپس حکم انواع این سیستم فروش از نظر شرع و قانون گذار در ایران، کانادا و آمریکا بررسی شود تا با فراهم سازی زمینه بهره گیری بخش اقتصادی از مزیت ها و فرصت های ویژه بازاریابی شبکه ای و به کارگیری این انقلاب تجاری به رونق تولید ملی کمک شود.

از آنجا که برای تمایز فعالیت شرکت های بازاریابی هرمی و تفاوت میان حکم شرعی آن ها منابع فارسی اندکی در دسترس است، نویسنده در این کتاب به تبین حکم شرعی انواع داد و ستد چند سطحی پرداخته و سعی کرده است راهی را نشان دهد که بخش اقتصادی کشور از مزیت ها و فرصت های ویژه ای که داد و ستد چند سطحی فراهم می سازد، بهره مند شود و در عین حال از آفات آن به دور باشد.

کتاب حاضر در 6 فصل با مباحث، معرفی و انواع بازاریابی چند سطحی، موضوع شناسی، نکات تکمیلی، ملاک و حکم شناسی و بازاریاب چند سطحی در قانون، تهیه و تنظیم شده است.

بر اساس تحقیقی که سید مهدی نریمانی انجام داده سه نفر از مراجع یاد شده، بازاریابی شبکه ای را حلال و بقیه آنها این نوع فعالیت را نیز حرام دانسته اند. 11 مرجع تقلید، بازاریابی شرکت های هرمی را حرام می دانند.

آیات عظام سیستانی، وحید خراسانی، نوری همدانی، روحانی، مکارم شیرازی، سبحانی و صافی گلپایگانی و رهبر معظم انقلاب از جمله مراجعی هستند که این فعالیت را حرام دانسته اند.

پیوند غیر مستقیم اسلام با اقتصاد از طریق اخلاق است. اسلام مردم را به امانت داری، پاک دامنی، عدالت، احسان، ایثار، پرهیز از دزدی و خیانت و رشوه فرا می خواند. که همه این ها به گونه ای با مسائل مالی و اقتصادی در ارتباط هستند. اسلام طرفدار تقویت توان اقتصادی است؛ چرا که آرمان های اسلامی بدون اقتصاد سالم و خودکفا دست یافتنی نیست.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما