loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پیوند اعضا در فقه اسلامی

ناشر بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی

نویسنده سعید نظری توکلی

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 216

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

یکی از مشکلات جوامع انسانی وجود افرادی است که به عللی برخی از اندام خود را از دست داده و یا دچار از کار افتادگی شده اند.
این افراد برای ادامه زندگی خود احتیاج دارند تا با عمل جراحی آن عضو فاسد را به عضوی سالم تبدیل کنند موضوع جداسازی اعضای بدن انسان قبل و بعد از مرگ، پیوند و کاشت عضو در بیماری که به آن محتاج است و احکام موضعی که بر عمل پیوند جاری است از جمله مسائلی است که در این کتاب به طور مفصل به آن پرداخته می شود.

جداسازی اعضای بدن انسان، پیوند و کاشت عضو در بدن انسان و آثار موضعی مترتب بر عمل پیوند از منظر فقه پویای شیعه، سه بخش اصلی این کتاب را تشکیل می دهد.
از سویی چون دسته ای از دلایل مورد استناد در مباحث یاد شده، روایات و سخنان درربار خاندان عصمت و طهارت است، بخش پایانی کتاب مذکور عهده دار بحثی رجالی پیرامون صحت و سقم آن هاست.

وصیت به برداشت عضو پس از مرگ به منظور پیوند به دیگران، خرید و فروش اعضای بدن انسان، طهارت عضو پیوندی، نماز با عضو پیوندی و کسب اجازه از بستگان متوفی در برداشت اعضای پیکر وی، از جمله مسائلی است که نویسنده این اثر به آن ها پاسخ داده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما