loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پژوهشی در نسبت دین و عرفان

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 5680 10003022
80,000 72,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

واژه دین و عرفان هر دو برای مصداقهای گوناگون به کار می روند. این مصداقها گاهی با هم یکی هستند مانند دین و عرفان هندی. و گاهی گرچه با هم تطبیق داده می شوند اما در نهاد و جوهرشان یکی نیستند مانند دین اسلام و عرفان اسلامی.

اگرچه عرفای اسلام عرفان را باطن دین و حقیقت را مغز شریعت می شمارند اما اکثریت قریب به اتفاق علما و فقهای سنی و شیعه عرفان و تصوف را در مفهوم و مصداق با اسلام یکی ندانسته اند. بر خلاف گروه اول که هیچ گونه دینداری را بجز با عرفان درست نمی دانند گروه دوم هر گونه تمایل به عرفان و تصوف را به منزله بی اعتنایی به دین دانسته اند.

کتاب "پژوهشی در نسبت دین و عرفان" اثر دکتر یحیی یثربی، استاد فلسفه و عرفان دانشگاه علامه طباطبایی، نتیجه توجه به این مسئله حساس است که امروزه به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است.

پدید آورنده اثر بر آن است که با یک نگرش تحقیقی، بدور از جانبداری بی دلیل از موضع دو گروه یاد شده به مسئله نگریسته و درباره نسبت دین اسلام و عرفان اسلامی نظر خود را که نتیجه این نگرش تحقیقی است ارائه دهد.

کتاب "پژوهشی در نسبت دین و عرفان" از 9 فصل تشکیل شده است که برخی از عناوین این فصول عبارتند از: منشاء معرفتی عرفان و دین، هستی شناسی دین و عرفان، انسان شناسی دین و عرفان، بعثت و هدایت، مبانی اخلاق و رفتار در عرفان و دین، خلافت و ولایت از نظر عرفان و دین.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما