loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فرهنگ جبهه 17: مشاهدات - جلد ششم

ناشر سروش | فرهنگ گستر

گردآورنده کتاب سید مهدی فهیمی

سال نشر : 1380

تعداد صفحات : 190

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در این مجموعه اصطلاحات و تعبیرات، شعارها و رجزها، نام ها و نشانی ها، شوخ طبعی ها، کلمات قصار، حاضرجوابی ها، مکاتبات، یادگار نوشته ها، خلاقیت ها، بازی ها و اوقات فراغت رزمندگان در جبهه بررسی شده است.
علاوه بر تحقیقات میدانی و مشاهدات عینی، مهم ترین منابع جمع آوری اطلاعات؛ مدارس ایثارگران، مراکز تربیت معلم و آموزش عالی و مجموعه های نظامی در فاصله سال های 1366 تا 1380 و گفت وگو با یکصدوپنجاه هزار رزمنده محصل بودند.
در مراکز تجمع نیرو با طرح و توجیه مسئله و توزیع کارت های سوالات، یافته های ذهنی راویان براساس علاقه، مشابهت و قرینه یابی، نمونه گیری و سندسازی می شدند.
از مجموع ده ها هزار فیش به دست آمده بیش از یازده هزار صفحه کتاب در هفده موضوع منتشر شده و بالغ بر چهار هزار صفحه در دست تالیف است.
مدیر انتشارات فرهنگ گستر تصریح کرد: ازسال 1368 که «فرهنگ جبهه» گردآوری و منتشر شد، در این مجموعه مهدی فهیمی، عباس علی بیات، احمد خلیلی، داوود امیریان، محمد حسین جعفریان، اکبرقهرمانی، علیرضا کمری، مرتضی سرهنگی، مهدی جابرمردای و بنده به عنوان پژوهشگر همکاری داشتیم. ولی از سال 1372 فعالیت این جمع منحل شد و فقط مهدی فهیمی و بنده ماندیم. از سال 1376 تا کنون نیز به تنهایی، به گردآوری اطلاعات و انتشار این مجموعه می پردازم.
مجموعه «فرهنگ جبهه» تاکنون نقد و تحلیل های بسیاری از اساتید و صاحب نظران داخل و خارج کشور را به خود معطوف داشته و فراز هایی از این دیدگاه ها در قالب مجلدات «جبهه ای نو در فرهنگ شناسی ایران» توسط انتشارات فرهنگ گستر منتشر شده است. «فرهنگ جبهه» همچنین در نخستین دوره انتخاب پژوهش های برتر فرهنگی سال 1375 و در حوزه فرهنگی، اجتماعی برگزیده شد.
چاپ های نخستین این مجموعه با همکاری و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری و انتشارات سروش منتشر شد، ولی در حال حاضر انتشارت فرهنگ گستر، به صورت خصوصی به چاپ و انتشار این مجموعه ادامه می دهد.
مجموعه «فرهنگ جبهه» در سال های اخیر، عنوان «فرهنگ نامه جبهه» گرفت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما